تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

در نشست خبری ششمین دوره نمایشگاه واردات چین مطرح شد؛ همه شرکت‌های ایرانی به صورت واحد در نمایشگاه واردات چین حضور پیدا می‌کنند/ نمایشگاه واردات چین یک فرصت استثنایی برای تولیدکنندگان ایران است

نشست خبری ششمین دوره نمایشگاه واردات چین که از 14 تا 19 آبان ماه سال جاری برابر با 5 الی 10 نوامبر 2023 در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود با حضور بی‌آزار مدیر اجرایی نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، علی طهاری، مدیرعامل شرکت تا بازار ایرانیان، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران و حسین قاهری مدیر مرکز تجاری ایران در شانگهای در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

25 خرداد 1402
در ویدیو
0 0

به گزارش ایفنا، در این مراسم حسین قاهری، مدیر مرکز تجاری ایران در شانگهای گفت: نمایشگاه واردات چین در این دوره از چند جنبه دارای اهمیت است. نخست اینکه این نمایشگاه پس از پاندومی کرونا برگزار می‌شود و به همین دلیل بازدیدکنندگان از نقاط مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه در حدود 150 کشور حضور دارند و می‌توان عنوان کرد همه تجار چین حداقل برای یک بار از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت. به همین دلیل این یک فرصت استثنایی برای تجار و تولیدکنندگان ایران است که بتوانند تولیدات خود را در چین و سطح جهان مطرح کنند.

وی ادامه داد: تراز تجاری ایران و چین در سال جاری مثبت شده که نشان می‌دهد میزان صادرات ما به چین نسبت به صادرات چین به ایران بیشتر شده است. با این وجود به دلیل اینکه صادرات را بر اساس وزن محاسبه می‌کنند میزان هر تن صادرات ایران به چین در حدود 500 دلار و هر تن صادرات چین به ایران در حدود سه هزار دلار است که نشان می‌دهد ما نسبت به چین در این مبادله تنها یک ششم سود می‌بریم. به همین دلیل نمایشگاه واردات چین فرصت مغتنمی است که شرکت‌های دانش‌بنیان ما بتوانند توانایی‌های خود را در این نمایشگاه به‌خوبی نشان بدهند.

مدیر مرکز تجاری ایران در شانگهای خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است در حالی که ایران جز بیست شریک تجاری نخست چین نیز قرار ندارد و یک درصد روابط تجاری با چین را در اختیار دارد. با توجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داده که مهم‌ترین آن سفر رئیس‌جمهور به چین بوده این فرصت وجود دارد که شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی از این فرصت به خوبی استفاده کنند. ما در پاویون ملی این نمایشگاه رویکرد متفاوتی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. در سال‌های گذشته نمایش محصولات و تولیدات ایران در پاویون ملی با محدودیت مواجه بوده است. این در حالی است که امسال مانیتورهایی در نظر گرفته‌شده که شرکت‌ها می‌توانند به صورت نامحدود محصولات خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار بدهند.

وی تصریح کرد: در شش روزی که ما در این نمایشگاه حضور داریم شرایطی فراهم شده که از طریق فضای مجازی شرکت‌های ایرانی بتوانند با شرکت‌های چینی در ارتباط باشند. در پاویون امسال امکاناتی فراهم شده که بازدیدکنندگان به صورت مجازی بتوانند از سنت‌ها و آثار فرهنگی و گردشگری ما بازدید کنند.

همه شرکت‌های ایرانی به صورت واحد در نمایشگاه واردات چین حضور پیدا می‌کنند

در ادامه این نشست کاوه دلیری، مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروزه همه کشورهای جهان به ضرورت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی برای ارتباط و تعامل با کشورهای جهان آگاهی دارند و در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند. این در حالی است که در ایران در گذشته برنامه‌ریزی‌های مدون وجود نداشته و اتفاقاتی مانند نمایشگاه اکسپو دوبی وجود داشته که دقیقه نودی درباره آن اقدام شده و تجربه ناموفقی برای ما رقم خورده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه واردات چین می‌توانند با دو رویکرد وارد این نمایشگاه شوند. نخست رویکرد انفرادی است که شرکت‌ها به تنهایی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. رویکرد دوم که اغلب کشورهای جهان به آن تأکید دارند این است که همه شرکت‌های یک کشور به صورت واحد و زیر یک پرچم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. ما در نمایشگاه واردات چین به دنبال این هستیم که به صورت واحد و یکپارچه حضور داشته باشیم تا بتوانیم پیام ایران را به کشورهای دیگر برسانیم. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد برنامه ریزی و زمان‌بندی شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است. این در حالی است که ما نیز به دنبال ایجاد انگیزه و مشوق‌هایی هستیم که شرکت‌ها با برنامه‌ریزی بهتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: همه کشورهای منطقه برای همکاری با چین در حال برنامه‌ریزی هستند. ما نیز اگر به دنبال رقابت با کشورها منطقه هستیم باید برای ایجاد بازار و روابط تجاری با کشورهایی مانند چین برنامه‌ریزی داشته باشیم. نکته مهم در این زمینه این است که نباید تحلیل‌های سیاست زده در این زمینه داشته باشیم و بلکه باید در راستای منافع ملی به دنبال همکاری تجاری با کشورهای مختلف باشیم.

 

در ادامه علی طهاری، مدیرعامل شرکت تا بازار ایرانیان در این نشست گفت: قائم مقام نمایشگاه واردات چین ماه گذشته به ایران سفر کرد و در یک همایش با حضور مسئولان سازمان توسعه و تجارت شرکت کرد. وی در این همایش عنوان کرد ما از ایران به جز پنج اقلام اصلی محصولات دیگری را نمی‌شناسیم. این پنج نوع نیز نفت و گاز، پتروشیمی، فرش، خشکبار و زعفران است. قائم مقام نمایشگاه واردات چین عنوان می‌کرد که ما می‌دانیم که ایران در سطح منطقه از توانایی‌های اقتصادی زیادی برخوردار است اما مردم چین هنوز به صورت دقیق از توانایی‌های اقتصادی ایران اطلاع ندارند. به همین دلیل در نمایشگاه واردات چین می‌توانید روی محصولات خود بیشتر تبلیغ کنید.

وی ادامه داد: امسال با توجه به پایان پاندومی کرونا دست سازمان توسعه تجارت و سازمان نمایشگاه‌ها برای ارائه تسهیلات بیشتر به شرکت‌ها بازتر است. به عنوان مثال مذاکره دو طرفه و یا چند طرفه بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های خارجی یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد. از سوی دیگر پوشش خبری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای است که مقامات چینی زمینه آن را برای شرکت‌های ایرانی فراهم کردند. براساس اعلام چینی‌ها تاکنون در این نمایشگاه بالغ بر 230 میلیارد دلار قرارداد تجاری بسته شده است. تنها در سال گذشته 73 میلیارد دلار قرارداد که اجرایی شده در این نمایشگاه بسته شده است.

مدیرعامل شرکت تا بازار ایرانیان تصریح کرد: ما به دنبال پاویون‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف برای ارائه توانایی‌های ایران در این نمایشگاه هستیم که در این زمینه تلاش‌های لازم صورت گرفته است. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که این نمایشگاه دارای زمان بندی دقیق است و به همین دلیل تا 10 تیر شرکت‌ها باید ثبت‌نام کنند و پس از آن نیز اطلاعات تکمیلی را ارسال کنند. حتی بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز باید در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده باشند.

 

در ادامه این جلسه قاهری مدیر مرکز تجاری ایران در شانگهای در پاسخ به سوال ایفنا گفت: ما از هجده ماه گذشته مطالعات بازارهای هدف را در قالب اندیشکده مطالعات راهبردی ایران و چین آغاز کردیم و وضعیت صادرات ایران به چین را بررسی کردیم. دولت چین برنامه راهبردی خود را تا سال 2050 تدوین کرده است. ما در مرحله نخست برنامه چین را در دانشگاه علوم تکنولوژی چین که تحت نظر سازمان برنامه چین است و دو هزار دانشمند چینی در این مرکز برنامه ریزی بلند مدت انجام می‌دهند را مورد بررسی قرار دادیم. ما دقت کردیم که در کجای این برنامه‌ها می‌توانیم قرار داشته باشیم. به همین دلیل به عنوان آزمایش دو کمپین راه اندازی کردیم و در زمینه تجهیزات خودرو و قطعات ریخته‌گری مطالعه کردیم. خوشبختانه به این نتیجه رسیدیم که در زمینه قطعات ریخته گری دارای مزیت‌های رقابتی با کشورهای چینی هستیم و در زمینه خودرو نیز به صورت محدود این وضعیت را داریم. دلیل این موضوع این است که خودروسازان ما بسیاری از قطعات را گران‌تر از زنجیره تأمین خریداری می‌کنند. به همین دلیل امکان صادرات آن وجود ندارد اما در زمینه قطعات این وضعیت وجود دارد.

برچسب ها: اقتصادیایفنانمایشگاه چین

بیشتر بخوانید

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

10 تیر 1404
سمفونی همدلی همراه با توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی

سمفونی همدلی همراه با توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی

8 تیر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

آینده‌ای بهتر برای صنعت نمایشگاهی با پنل تخصصی

روز جهانی صنعت نمایشگاهی؛ گامی مثبت برای ارتقا

سمفونی همدلی همراه با توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی

سمفونی همدلی؛ فارغ از بروکراسی‌های دولتی و خصوصی

در ایران هلث چه خبره ؟

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

آغاز ایران اکسپو 2025

آغاز ایران اکسپو 2025

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

10 تیر 1404
آینده‌ای بهتر برای صنعت نمایشگاهی با پنل تخصصی

آینده‌ای بهتر برای صنعت نمایشگاهی با پنل تخصصی

9 تیر 1404
روز جهانی صنعت نمایشگاهی؛ گامی مثبت برای ارتقا

روز جهانی صنعت نمایشگاهی؛ گامی مثبت برای ارتقا

9 تیر 1404
سمفونی همدلی همراه با توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی

سمفونی همدلی همراه با توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی

8 تیر 1404

سمفونی همدلی؛ فارغ از بروکراسی‌های دولتی و خصوصی

8 تیر 1404
در ایران هلث چه خبره ؟

در ایران هلث چه خبره ؟

7 تیر 1404
رویداد سمفونی همدلی؛ بهانه‌ای برای حضور فعالان صنعت نمایشگاهی در کنار یکدیگر

رویداد سمفونی همدلی؛ بهانه‌ای برای حضور فعالان صنعت نمایشگاهی در کنار یکدیگر

7 تیر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید