تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

آشنایی با تاریخچه روز جهانی نمایشگاه

شاید نمی‌دانستید که یک روز جهانی برای نمایشگاه وجود دارد! بله ممکن است عجیب باشد اما در این مقاله به صورت کامل درباره آن توضیح داده‌ایم.

23 فروردین 1402
در بلاگ دانستنی ها, ویژه
0 0
روز جهانی نمایشگاه

امروزه برگزاری انواع نمایشگاه استانی و خارجی در تمامی کشورها باعث شده است تحولات زیادی را تجربه نمایند. نمایشگاه محلی برای گردهمایی کسب‌وکارهای فعال در یک حوزه است که باعث می‌شود تمامی برندهایی که در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند برای مدت محدودی در کنار یکدیگر قرار گیرند و دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند. این مسئله اقتصاد کشورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به صنایع کمک می‌کند مسیری را که ممکن است پیمودن آن چندین سال طول بکشد در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنند. به همین دلیل، یوفی (مجمع جهانی صنعت نمایشگاهی) 8 ژوئن را به عنوان روز جهانی نمایشگاه اعلام کرده است.

برگزاری نمایشگاه، رشد اقتصاد جهانی

یوفی به تمامی کسانی که در صنعت برگزاری نمایشگاه فعال هستند اعلام می‌کند رشد اقتصادی از اهداف اصلی برگزاری رویدادهاست و هرگز نمی‌توان نقش آن‌ها را در تقویت پایه‌های اقتصادی نادیده گرفت. به همین دلیل، هر چقدر نمایشگاه‌هایی که در سراسر دنیا و در سطح داخلی و خارجی برگزار می‌شوند، قوی‌تر و هدفمندتر باشند، به همان اندازه اقتصاد بیشتر در مسیر رشد قرار می‌گیرد و می‌توانیم شاهد جهش‌های زیادی در اقتصاد جهانی باشیم. البته باید بدانید نمایشگاه محلی برای فروش نیست و باید کسانی که در رویدادها شرکت می‌کنند نگاه فراتر و جامعی به این رویدادها داشته باشند. به همین دلیل، روز جهانی نمایشگاه (8 ژوئن) به تمامی فعالان در این حوزه یادآوری می‌کند استوارتر از قبل در مسیر برگزاری رویدادها قدم بردارند.

نمایش توانمندی‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است 8 ژوئن به عنوان روز جهانی نمایشگاه انتخاب گردد نمایش توانمندی‌ها صنایع مختلف است. زمانی که یک نمایشگاه در یک صنعت خاص برای اولین بار برگزار می‌شود، از تعداد کسانی که در رویدادهای بعدی به آن می‌پیوندند می‌توان به اهمیت و تأثیرگذاری آن پی برد.

 روز جهانی نمایشگاه

زیرا تمامی برندها می‌توانند به مخاطبان هدف خود نشان دهند چه توانایی‌هایی دارند و این مسئله رشد زیادی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

تبادل‌ ایده‌ها

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است بزرگداشت روز جهانی نمایشگاه مد نظر قرار گیرد تبادل ایده‌هاست. هر فرد داری یک ایده جداگانه است. اگر این ایده‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند می‌توانند به رشد و شکل‌گیری تحولات زیادی کمک نمایند. زمانی که یک رویداد برگزار می‌گردد افراد و کسب‌وکارهایی که در آن حیطه مشغول به کار هستند ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و در نتیجه بسیاری از پیشرفت‌ها در دل همین تبادل ایده‌ها رخ می‌دهد.

ایجاد انگیزه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایجاد انگیزه یکی از اهدافی است که هر رویدادی در نظر دارد. یوفی در زمان بزرگداشت روز جهانی نمایشگاه به این موضوع اشاره می‌کند هیچ‌چیز مانند برگزاری رویدادها نمی‌تواند به برندها و کسب‌وکارهای فعال در یک حوزه خاص کمک نماید در مسیر رشد قرار گیرند و انگیزه خود را برای ادامه دادن حفظ کنند. همان‌طور که می‌دانید همواره چالش‌های زیادی در سر راه کسب‌وکارها وجود دارد و گاهی این چالش‌ها آن‌ها را دلسرد می‌کند؛ اما باید بدانید با برگزاری هر رویداد خون تازه‌ای به صنایع تزریق می‌شود و این مسئله می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

بالا بردن سطح دانش در صنایع مختلف

در روز جهانی نمایشگاه به این موضوع اشاره می‌شود از جمله فواید برگزاری رویدادها بالا بردن سطح دانش است. به ویژه، صنایع تخصصی نیازمند اطلاعات دقیق و سازمان‌دهی شده هستند و هرگز نمی‌توان بر پایه احتمالات و حدس و گمان پیش رفت. در نمایشگاه‌ها دانشمندان، فعالان و تأثیرگذاران هر صنعت تلاش می‌کنند اطلاعاتی را که می‌تواند آن صنعت را رو به جلو حرکت دهد به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر، نشست‌هایی که در حاشیه هر نمایشگاه برگزار می‌گردد باعث می‌شود دانش و اطلاعات به شیوه‌ای هدفمند مبادله شوند.

ایجاد شبکه ارتباطی

بر اساس آماری که از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به دست آمده است مشخص شده است بیش از 80 درصد از کسانی که در هر رویداد حضور دارند از افرادی هستند که به نوعی با آن صنعت مرتبط هستند. در نتیجه، حضور این افراد در کنار هم می‌تواند به شکل‌گیری شبکه‌های قوی اجتماعی کمک نماید و سبب شود کسب‌وکارهای جدید وارد مذاکره شوند و در نتیجه از دل همین تعاملات برندهای قوی و شناخته‌شده مطرح می‌شود.

 روز جهانی نمایشگاه

این همان چیزی است که باعث می‌شود رشد و ترقی صورت گیرد که بسیار ارزشمند است. در بزرگداشت روز جهانی نمایشگاه به این مسئله توجه ویژه‌ای می‌شود.

اشتغال‌زایی

بسیاری از کسانی که به نمایشگاه‌ها می‌روند الزاماً غرفه ندارند و تلاش می‌کنند با حضور در این فضا از فرصت‌هایی که ممکن است برای آن‌ها به وجود بیاید، استفاده نمایند. فریلنسرها می‌توانند بهترین نتیجه را از حضور در رویدادها به دست بیاورند؛ زیرا پتانسیل بسیار زیادی در فضای نمایشگاه‌ها وجود دارد که باعث می‌شود ارتباطات قوی شکل گیرد. از طرف دیگر، تعاملاتی که در سطح نمایشگاه برقرار می‌گردد سبب می‌شود همکاری‌های زیادی میان برندها و افراد به وجود بیاید و همین امر می‌تواند به اشتغال‌زایی کمک نماید. به همین دلیل، یوفی تلاش کرده است با اعلام روز جهانی نمایشگاه اهمیت برگزاری رویدادها را به تمامی برندها در سراسر دنیا یادآوری نماید.

نگاه خود را ارتقا دهید!

یوفی همواره در روز جهانی نمایشگاه به تمامی کسانی که در این حوزه فعال هستند یادآوری می‌کند نگاه خود را ارتقا دهند و نگاهی فراتر از چیزی که در بار اول به نظرشان می‌آید داشته باشند. نمایشگاه محلی برای فروش نیست. کسانی که می‌خواهند با حضور در نمایشگاه به فروش بالایی برسند بهتر است به روش‌های دیگر بازاریابی توجه داشته باشند. بلکه باید بدانند نمایشگاه محلی برای تعامل، تبادل ایده‌ها، شکل‌گیری همکاری‌های جدید و رشد و پیشرفت در مدل کاری است.

همواره در مسیر رشد باشید!

در روز جهانی نمایشگاه به تمامی کسب‌وکارها یادآوری می‌شود قرن بیست‌ویکم قرنی است که همه چیز رو به رشد قرار دارد و این پیشرفت و ترقی با سرعت بسیار بالایی رخ می‌دهد. حضور در نمایشگاه از جمله مواردی است که می‌تواند به رشد کسب‌وکارها کمک ‌کند و باعث می‌شود آن‌ها در مسیر رشد قرار گیرند و به دستاوردهای بسیار زیادی دست پیدا کنند. بهتر است بدانید حضور در رویدادها بر نگرش انسان‌ها اثر می‌گذارد و این نگرش می‌تواند کل زندگی کاری آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به تمامی این موارد، رویدادها از مهمترین اتفاقاتی هستند که در قرن بیست‌ویکم به آنها اهمیت داده می‌شود و این مسئله می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای صنایع به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات دقیقی را در مورد روز جهانی نمایشگاه در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید بر اساس اعلام یوفی روز جهانی نمایشگاه 8 ژوئن است. در واقع، یوفی با اختصاص دادن یک روز خاص به برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها اعلام می‌کند اهمیت تبادل ایده‌ها و برقراری تعاملات قوی میان برندها در صنایع مختلف اصلی مهم و انکارناپذیر است و تا زمانی که کسب‌وکارهای مختلف به این اصل توجه داشته باشند می‌توانند به پیشرفت‌های زیاد دست پیدا کنند.

 

 

 

برچسب ها: ایفناروز جهانی نمایشگاهروز نمایشگاهنمایشگاهنمایشگاه‌ بین المللی

بیشتر بخوانید

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

28 اردیبهشت 1404
از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

27 اردیبهشت 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

بیژن طعم زندگی است

ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

رقابت داغ برندهای غذایی در تهران! چه خبره توی آگروفود ۲۰۲۵

بازدید رئیس‌جمهور از شرکت کاتالیست سرو در نمایشگاه نفت

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

9 تیر 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

26 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

6 خرداد 1402
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

6 خرداد 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

30 اردیبهشت 1404
همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

29 اردیبهشت 1404
بیژن طعم زندگی است

بیژن طعم زندگی است

29 اردیبهشت 1404
ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

29 اردیبهشت 1404
رقابت داغ برندهای غذایی در تهران! چه خبره توی آگروفود ۲۰۲۵

رقابت داغ برندهای غذایی در تهران! چه خبره توی آگروفود ۲۰۲۵

29 اردیبهشت 1404
بازدید رئیس‌جمهور از شرکت کاتالیست سرو در نمایشگاه نفت

بازدید رئیس‌جمهور از شرکت کاتالیست سرو در نمایشگاه نفت

29 اردیبهشت 1404
بیستون: طعم خوش زندگی سالم!

بیستون: طعم خوش زندگی سالم!

29 اردیبهشت 1404
Instagram Whatsapp Youtube
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید