برگزاری نمایشگاه یکی از مهمترین رخدادهایی است که هر ساله برگزار میشود و به کسبوکارها کمک میکند به رشد زیادی برسند. مهم نیست شما در نمایشگاه استانی حضور پیدا میکنید و یا در نمایشگاه خارجی، بلکه مسئله مهم این است که شما میتوانید با حضور در نمایشگاه به پتانسیلهای زیادی دست پیدا کنید و جایگاه خود را ارتقا دهید. نمایشگاه ایران بیوتی یکی از مهمترین نمایشگاههایی است که اهمیت آن در دوران کرونا بیش از پیش مشخص گردید. وجود محصولات شوینده بهداشتی یکی از مهمترین نیازهای اصلی مردم در آن دوره به حساب میرفت. به همین دلیل، امروزه اهمیت زیادی به این نمایشگاه داده میشود.
محورهای مورد توجه در نمایشگاه ایران بیوتی
در نمایشگاه ایران بیوتی محورهای زیر مورد توجه قرار میگیرند:
- تولید انواع مواد شوینده
- تولید انواع مواد پاک کننده
- تولید انواع مواد بهداشتی
- تولید انواع محصولات سلولزی
امروزه، نیاز انسان به محصولات شوینده و بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. دیگر نمیتوان فردی را پیدا کرد که به استفاده از مواد بهداشتی و شوینده توجهی ندارد.
همچنین، گسترش اینترنت و بیانیههایی که سازمان بهداشتی جهانی در این زمینه اعلام میکند باعث شده است صنایع شوینده و بهداشتی دانش و تکنولوژی خود را به روز کنند و دائما در حال تولید محصولات جدید باشند.
صنایع تولیدی مواد شوینده
یکی از مشتریان هدفی که در نمایشگاه ایران بیوتی حضور دارند صنایع و تولیدکنندگان مواد شوینده هستند. صنعت مواد شوینده در سراسر جهان رو به رشد است و انتظار میرسد صادرات مواد شوینده در سال 2025 به 33 میلیارد دلار برسد. کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه و چین از مهمترین کشورهای پیشرو در زمینه صادرات لوازم شوینده هستند. در دهه سی صنایع شوینده در ایران کار خود را آغاز کردند. در آن دوره، خرید لوازم شوینده یک کار لوکس به شمار میرفت و مشتریان خاصی داشت؛ اما امروزه دیگر نمیتوان زندگی را بدون لوازم شوینده تصور کرد.
انواع تولیدات شوینده در نمایشگاه
ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید کدام تولیدات و صنایع شوینده در نمایشگاه ایران بیوتی حضور دارند. این صنایع هر کدام در حوزههای زیر مشغول به کار هستند:
- تولید انواع پودر لباسشویی
- تولید انواع پودر دستی و ماشینی
- تولید انواع مایع ظرفشویی
- تولید انواع مایع دستشویی
- تولید انواع مایع کفشویی
- تولید انواع شیشه پاککن
- تولید انواع مایع سفیدکننده
- تولید انواع مایع ضدعفونیکننده
- تولید انواع خوشبوکنندهها
- تولید انواع صابون
- تولید انواع شامپو
- تولید انواع خمیر دندان
محصولات سلولزی چیست؟
از صنایع بسیار مهمی که در نمایشگاه ایران بیوتی حضور پیدا میکنند صنایع تولید محصولات سلولزی هستند. این محصولات شامل تولید انواع دستمال توالت، پوشک بچه و نوار بهداشتی بانوان میشوند. همانطور که میدانید تولید پوشک برای کودکان به علم گسترده و پیچیدهای نیاز دارد؛ زیرا قرار است این محصولات در تماس مستقیم با اندام تناسلی و پوست نوزادان و کودکان باشد و اگر به درستی طراحی نشوند به زودی آسیبهای زیادی را به سلامتی کودکان وارد میکنند. این مسئله در مورد دستمال توالت و نوار بهداشتی نیز صدق میکند. به همین دلیل، برندهایی که در نمایشگاه حضور دارند به تبادل اطلاعات میپردازند و این مسئله میتواند به تقویت بار علمی نمایشگاه کمک کند.
ارائه محصولات جدید آرایشی
در نمایشگاه ایران بیوتی تولیدکنندگان لوازم آرایشی نیز حضور دارند. نمایشگاه بهترین فرصت برای ارائه محصولات جدید و آشنایی با برند است. به ویژه اگر شما به تازگی وارد حوزه لوازم آرایش شدهاید میتوانید در این نمایشگاه تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و برند خود را به یک برند شناختهشده در این حوزه تبدیل نمایید. همچنین، بسیاری از برندهای معروف و شناختهشده در نمایشگاه از محصولات جدید خود رونمایی میکنند.
محلی برای رایزنی صادرات
وقتی صحبت از نمایشگاه میشود ناخودآگاه این سؤال به ذهن میآید آیا نمایشگاه محلی برای رایزنی صادرات است. بهتر است بدانید نمایشگاه ایران بیوتی یکی از نمایشگاههای بسیار مهمی است که میتوان در آنجا به رایزنی برای صادرات پرداخت. همانطور که میدانید در این نمایشگاه برندهای خارجی و داخلی زیادی حضور دارند که هر یک به دنبال رشد و ارتقا در این فضا هستند. در نتیجه، اگر برندها به شیوهای هدفمند در این فضا حضور پیدا کنند میتوانند از این پتانسیل بهرهمند شوند و به نتیجه دلخواه برسند.
ارتقا سطح دانش و پیشرفت بر اساس شرایط روز
یکی از مزایای بسیار مهم حضور در نمایشگاه ایران بیوتی ارتقا سطح دانش است. همانطور که میدانید در این نمایشگاه انواع برندهای داخلی و خارجی حضور دارند و بسیاری از آنها محصولات جدیدی را ارائه میدهند.
به طور مثال، بیماری کرونا برگزاری این نمایشگاه را پررنگتر کرد و برندها دائما در حال ارائه محصولات پاککنندهای بودند که از بین برنده آلودگیها بودند و در عین حال آسیبی به بافت پوست وارد نمیکردند. حتی در این دوران لوازم آرایشی به سمت محصولات ارگانیک و ضدعفونی کشیده شدند و این مسئله توانست تولید محصولات آرایشی را با تحولات زیادی روبهرو کند.
شناخت نیازهای کاربران
شاید بتوان گفت یکی از مزایایی که با شرکت در نمایشگاه ایران بیوتی میتوانید به دست بیاورید شناخت نیازهای کاربران است. بسیاری از برندهای معتبر به این نتیجه رسیدهاند امروزه کاربران تمایل دارند از محصولات و شویندههای نانو استفاده کنند و دیگر تمایلی به دیدن کف در زمان شستشو ندارند. به همین دلیل، بسیاری از برندهای مهم ایران تولید محصولات نانو را آغاز کردهاند. از طرف دیگر، با حضور در نمایشگاه میتوان به نیاز بهداشتی افراد در حوزههای دیگر نیز پی برد. به طور مثال، محصولات بهداشتی ارگانیک از جمله محصولاتی هستند که این روزها افراد زیادی به دنبال آن هستند و برندهای زیادی بر این موضوع تمرکز دارند.
آیا در نمایشگاه غرفه داشته باشم و یا تنها حضور پیدا کنم؟
از جمله سوالاتی که برای حضور در نمایشگاه ایران بیوتی پرسیده میشود در این باره است که برای حضور در نمایشگاه باید غرفه داشته باشیم و یا میتوانیم خودمان در نمایشگاه فقط حضور پیدا کنیم. بهتر است بدانید مزیتهایی که اجاره غرفه در نمایشگاه به همراه دارد با هیچیک از روشهای دیگر قابل مقایسه نیست. زمانی که شما یک غرفه دارید میتوانید به برند خود هویت ببخشید و تعاملات گستردهای را با مشتریان و برندهای دیگر برقرار کنید. در همینجاست که بسیاری از موفقیتها شکل میگیرد. اما اگر امکان اجاره غرفه ندارید میتوانید خودتان به تنهایی حضور پیدا کنید و از مزیتهای نمایشگاه بهرهمند شوید.
سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نمایشگاه ایران بیوتی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدهاید در این نمایشگاه تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی و سلولزی حضور پیدا میکنند و تعاملات گستردهای در فضای نمایشگاه شکل میگیرد. همچنین، نمایشگاه محلی برای رایزنی برای صادرات است و میتواند به رشد برندها کمک نماید. بنابراین، کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، باید شرکت در نمایشگاه ایران بیوتی را جدی بگیرند و تلاش کنند حضور پرقدرتی در این فضا داشته باشند تا به موفقیت برسند.