تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

چگونه در یک نمایشگاه شرکت کنیم؟

نحوه شرکت در نمایشگاه ممکن است کمی فرآیند پیچیده‌ای برای شما داشته باشد به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم به صورت مرحله به مرحله آن را به شما توضیح دهیم.

6 فروردین 1402
در بلاگ دانستنی ها, ویژه
0 0
شرکت در نمایشگاه

شرکت در نمایشگاه یک ایده بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است، اما باید بدانید اگر برای حضور در نمایشگاه برنامه نداشته باشید هرگز نمی‌توانید در این مسیر به موفقیت برسید. امروزه، انواع نمایشگاه استانی و خارجی برگزار می‌گردد و حضور در هر یک می‌تواند به گونه‌ای به رشد برندها کمک کند. نزدیک به 50 سال است؛ تمامی کشورهای بزرگ دنیا به برگزاری رویدادها اهمیت زیادی می‌دهند و تلاش می‌کنند با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد صنایع مختلف را در مسیر رشد و ترقی قرار دهند. به همین دلیل، هر برندی که در این فضا حضور دارد باید به استراتژی‌های هدفمندی پایبند باشد تا بتواند به موفقیت برسد.

اجاره غرفه

اولین شرط شرکت در نمایشگاه اجاره غرفه است. به همین دلیل توصیه می‌شود کسب‌وکارها حداقل از 6 ماه قبل مشخص نمایند که در کدام نمایشگاه می‌خواهند شرکت کنند. هر نمایشگاه دارای یک مسئول برگزاری است که فرم ثبت‌نام را از 6 ماه قبل باز می‌کند و اطلاعات مناسبی را برای حضور در نمایشگاه  در اختیار برندها قرار می‌دهد.

شرکت در نمایشگاه

در نتیجه، برندهایی که می‌خواهند در نمایشگاه حضور پیدا کنند این فرم را پر می‌کنند و با پرداخت هزینه برای حضور در نمایشگاه آماده می‌شوند. بهتر است بدانید شرکت در نمایشگاه قوانین خاصی دارد که در اینجا به برخی از آنها می‌پردازیم.

حداقل متراژ

اولین مسئله‌ای که از سوی شرکت برگزارکننده نمایشگاه اعلام می‌گردد حداقل متراژی است که هر برند باید اجازه نماید. بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از کمیته اجرایی نمایشگاه‌ها در سال 1401 حداقل متراژ برای اجاره غرفه 12 مترمربع است. البته باید بدانید ممکن است این متراژ در نمایشگاه‌های مختلف متغییر باشد، اما چیزی که به صورت عموم رواج دارد 12 متر است.

میانگین قیمت برای هر مترمربع

مسئله بعدی که باید برای شرکت در نمایشگاه به آن توجه داشته باشید هزینه‌ای است که برای هر مترمربع باید پرداخت شود. این مبلغ در سال 1401، 1 میلیون تا 2.5 میلیون تومان برای هر مترمربع اعلام شده است. زمانیکه می‌خواهید برای حضور در نمایشگاه اقدام کنید این مبلغ به صورت دقیق مشخص می‌گردد و پس از پرداخت هزینه مکان مورد نظر برای شما رزرو می‌شود. البته باید بدانید فاکتورهای متعددی از جمله محل قرارگیری غرفه بر هزینه اجاره غرفه اثر می‌گذارند. اگر غرفه در سالن اصلی باشد بی‌شک هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

هزینه غرفه‌سازی

یکی از مواردی که برای شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید هزینه‌ای است که بابت غرفه‌سازی می‌پردازید. شما می‌توانید یک غرفه ساده داشته باشید و یا می‌توانید غرفه را بر اساس ماهیت کسب‌وکار خود بسازید. بهتر است بدانید هر چقدر غرفه‌ای که می‌سازید حرفه‌ای تر باشد و بهتر بتواند ماهیت کسب‌وکار شما را نشان دهد به همان اندازه به موفقیت بیشتر می‌رسید. در نتیجه توصیه می‌شود برای حضور در نمایشگاه به غرفه‌سازی اهمیت زیادی بدهید (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، می‌توانید مقالات نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی و نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاه را مطالعه کنید).

معرفی برند و بازاریابی

پس از آنکه مراحل بالا را برای شرکت در نمایشگاه پشت سر گذاشتید، اکنون نوبت آن می‌رسد برای حضور موثر در نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید. بهتر است بدانید امروزه حضور در نمایشگاه نیازمند دانش خاصی است و اگر تا به حال سابقه حضور در نمایشگاه را نداشته‌اید باید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت نمایید. هر چقدر برنامه‌ریزی‌های که برای حضور در نمایشگاه دارید قوی‌تر باشند به همان اندازه برند شما با قدرت بیشتری به مشتریان معرفی می‌شود و این امر می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای کسب‌وکار شما در آینده به همراه داشته باشد.

نمایشگاه محلی برای مذاکره نه فروش

مسئله بسیار مهمی که برای شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید این مسئله است که نمایشگاه محلی برای مذاکره است و نه فروش! بسیاری از برندها تصور می‌کنند هر چقدر فروش‌شان در نمایشگاه بیشتر باشد، یعنی توانسته‌اند به موفقیت بیشتری برسند. این نگاه بسیار کوتاه‌مدت است و می‌توان گفت به جای هزینه برای فروش در نمایشگاه می‌توانید به دنبال روش‌های دیگر بازاریابی باشید.

شرکت در نمایشگاه

در نمایشگاه باید بر تعامل با مشتریان و سرمایه‌گذاران و حتی رقبای خود تمرکز داشته باشید. هر چقدر این مذاکره قوی‌تر باشد دستاوردهای بلندمدت‌تری برای شما به وجود خواهد آمد.

تعامل قوی با مشتریان بالقوه

مسئله دیگری که در زمان شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه کنید نحوه تعامل با مشتریان است. بهتر است کسانی در بخش فروش و یا مشاوره غرفه حضور داشته باشند که روابط عمومی بسیار زیادی دارند. در کنار این امر، دانش فنی بالا بسیار مهم است و می‌تواند حس اعتماد را در میان مشتریان به وجود بیاورد. در نمایشگاه از تعارفات بی‌جا بپرهیزید و به طور مستقیم وارد عمل شوید. روی باز و گشاده و لبخندی که همیشه بر لب وجود دارد از اصولی هستند که می‌توانند به موفقیت برند شما در فضای نمایشگاه کمک کنند.

استفاده مناسب از کاتالوگ‌ها و نمونه‌ها

تمامی کسانی که می‌خواهند برای شرکت در نمایشگاه اقدام کنند به خوبی به این امر واقف هستند که باید کاتالوگ و نمونه از محصولات خود داشته باشند. در صورتی که کاتالوگ‌ها حاضر نباشند و یا نمونه‌ای از محصولات خود را در غرفه نداشته باشید هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید. البته باید به این موضوع توجه کنید قرار نیست کاتالوگ و نمونه محصولات را در نمایشگاه مانند شیرینی و شکلات پخش کنید. بلکه چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد انتقال کاتالوگ به افرادی است که می‌توانند در آینده به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند. بهتر است برای اینکار برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید.

شروع کار پس از اتمام نمایشگاه

بسیاری از افراد در این باره سوال می‌پرسند آیا پس از شرکت در نمایشگاه کار به پایان می‌رسد! باید بدانید شرکت در نمایشگاه تازه شروع کار است. پس از آنکه نمایشگاه به اتمام رسید شما باید جمع‌بندی کلی از روش انجام کار داشته باشید. همچنین، باید با مشتریانی که در نمایشگاه با آنها آشنا شده‌اید ارتباط برقرار کنید و این ارتباط را ادامه دهید. از طرف دیگر، باید نقاط ضعف خود را یادداشت کنید تا آنها را در نمایشگاه بدی انجام ندهید. زمانی شما می‌توانید از حضور در نمایشگاه به نتیجه برسید که به طور مستمر در این فضا حضور داشته باشید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نحوه شرکت در نمایشگاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه می‌دانید برای حضور در نمایشگاه باید ابتدا غرفه اجاره کنید و سپس مبلغی را بابت غرفه‌سازی پرداخت نمایید. پس از آن باید به اصول بازاریابی در نمایشگاه توجه داشته باشید. همانطور که در طول متن به آن اشاره کردیم شرکت در نمایشگاه به معنای حضور در محلی مناسب برای مذاکره است و افراد نباید به دنبال فروش باشند. همکاری با افرادی که به رشد برند کمک کند و تعامل خوبی را در نمایشگاه رقم بزنند بسیار ارزشمند است.

 

برچسب ها: ایفناشرکت در نمایشگاهغرفه سازینمایشگاهنمایشگاه‌ استانینمایشگاه خارجی

بیشتر بخوانید

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

28 اردیبهشت 1404
از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

27 اردیبهشت 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

با مزید دست پخت عالی میشه

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

بیژن طعم زندگی است

ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

9 تیر 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

26 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

6 خرداد 1402
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

6 خرداد 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

30 اردیبهشت 1404
با مزید دست پخت عالی میشه

با مزید دست پخت عالی میشه

30 اردیبهشت 1404
ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

30 اردیبهشت 1404
همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

29 اردیبهشت 1404
بیژن طعم زندگی است

بیژن طعم زندگی است

29 اردیبهشت 1404
ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

29 اردیبهشت 1404
رقابت داغ برندهای غذایی در تهران! چه خبره توی آگروفود ۲۰۲۵

رقابت داغ برندهای غذایی در تهران! چه خبره توی آگروفود ۲۰۲۵

29 اردیبهشت 1404
Instagram Whatsapp Youtube
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید