مریم یارمحمدی مدیرعامل شرکت «ماپرا» درخصوص حضور در این دوره از نمایشگاه و معرفی نرم افزار «ماپرا» در گفتگو با خبرنگار ایفنا گفت: ما با محصول ماپرا در این دوره حضور داریم، این اپلیکیشن پلتفرم ابری فروش نیازمندی های یک مجموعه کافه رستورانی را برای تصمیم گیری های بهتر آن ارائه می دهد. در واقع آن مجموعه می تواند انواع مختلف فروش اعم از فروش آنلاین و فروش حضوری را به صورت یکپارچه در پنل خود داشته و به باشگاه مشتریان هوشمند متصل بوده، تمام رفتار و سلایق مشتریان در ماپرا برای آن کسب و کار تحلیل و در اختیارشان قرار می گیرد که بتوانند تصمیم گیری های هوشمندانه ای داشته باشد؛ یعنی زمانی که می خواهند کمپین بگذارند، یک پیامک را برای هزاران نفر ارسال نکند و به جای آن برای مشتریانی که سالاد دوست دارند، پیامکی مرتبط با منوی جدید سالاد ارسال کند و یا برای مشتریان vip یا مشتریانی که سه ماه از آخرین خریدشان می گذرد، این کار را انجام دهند.
وی افزود: ما راهکار جدیدی را در باشگاه مشتریان ماپرا با نام کارت اعتباری که همانند کارت بانکی است، انجام دادیم که قابلیت شارژ در دفعات بالا را دارد تا مشتری بازگردد. تمام راهکارهای بازاریابی بازگشتی اینجا بهصورت هوشمندانه است و بر اساس رفتار مشتری تصمیم گیری می شود. در کنار این برای بحث انبارداری و موجودی انبارها و مدیریت سود و زیان هم در همین پنل بهصورت یکپارچه استفاده میشود و بیش از سی نوع گزارش فروش با فیلترهای مختلف در اختیارشان قرار می گیرد و به راحتی و با هر سخت افزاری هم می توان با آن کار کرد.
یارمحمدی با اشاره به اینکه مدیر مجموعه هر کجا که باشد در لحظه از کافه رستوران خود اطلاع دارد، گفت: تنها با باز کردن تلفن همراه می توان متوجه شد که کدام میز خالی و کدام میز پر است و فرد چه رفتار خریدی داشته، وضعیت انبار، وضعیت فروش و فروش بازگشتی به چه صورت است. تمام سفارش های آن مجموعه به باشگاه مشتریان متصل است، ضمن اینکه مشتریان بصورت حضوری سر میز سفارش و پرداخت را انجام دهد، به پرینترها بهصورت خودکار متصل بوده و همین موضوع هزینه مهماندار را کاهش می دهد. پس منوی دیجیتال آنلاینی که به مجموعه می دهد، مشتری می تواند تمام این کارها را سر میز انجام دهد و در خانه هم به همین ترتیب است و مجموعه مشخص میکند که من در شعاع سه کیلومتری این خدمات را به مشتریان ارائه و سفارش را ارسال می کنم.
او ادامه داد: در این صورت تمام سفارش ها به باشگاه مشتریان هوشمند و نظرسنجی هوشمند متصل است و مجموعه نظر تک تک مشتریان را نسبت به تمام آیتم های که استفاده کردند، می داند و می تواند در مهندسی منو از آن استفاده کند.
یارمحمدی درخصوص این اپلیکیشن گفت: این اپلیکیشن مخصوص مدیران نیست و مشتریان کافه رستوران ها هم از آن استفاده می کنند، آنها ماپرا را دوست دارند و به راحتی سفارش می دهند، نیاز به تماس ندارد و تمام اتصال مشتری با آن مجموعه قطع نمی شود. از لحظه سفارش رسید خرید را در تلفن خود دارند، نظر سنجی و راهکارهای بازاریابی بازگشتی در اختیار آنها قرار می گیرد، ممکن است مشتری از کافه رستورانی تجربه خوب داشته ولی در شلوغی ها فراموش کرده باشد، بنابراین این قطعی ارتباط هیچ زمان در ماپرا اتفاق نمی افتد و مشتری مجدد بازمیگردد.
وی افزود: نرم افزار ماپرا دائما در حال به روز رسانی است و هیچ وقت این نرم افزار تمام نمی شود زیرا موجود زنده ای است و امکانات جدیدی در اختیار مجموعه ها قرار می دهد، پنج سال از فعالیت ما میگذرد و به جز تمام شهرهای ایران که مشتری داریم، مجموعه های از عمان، ترکیه و دبی هم مشتریان ما هستند.
یارمحمدی درخصوص چالش ها برای توسعه این اپلیکیشن گفت: ممکن است بعضی از مجموعه ها نیازمندی های خاصی داشته باشند و آن نیازمندی ها را بررسی میکنیم. به لحاظ نرم افزاری چالش خاصی نداریم اما در مواقعی که اینترنت قطع می شود همین برای ما مشکل ساز میشود ولی زمانی که به اینترانت می رویم، ماپرا قطع نمی شود ولی انتقال مفهوم اینترنت و اینترانت برای برخی مشتریان سخت است.
مدیر عامل ماپرا با اشاره به هدف های این نرم افزار گفت: هدف ماپرا کمک برای رونق کسب و کار، تصمیم گیری های هوشمندانه مبتنی بر داده ها است تا از حالت سنتی خارج شده و تجربه خوبی که برای مشتری ایجاد شده بر مبنای رفتار مشتری هم باشد و تصمیم داریم که بازارسازی را برای مجموعه ها انجام دهیم.
او در خصوص رقبای این نرم افزار گفت: ما رقبای خوب سنتی داریم و خود را با آنها مقایسه نمیکنیم زیرا تکنولوژیها و امکاناتی که در اختیار آن مجموعه قرار میگیرد، متفاوت است و اینکه یک مدیر در لحظه تمام موارد را در تلفن همراه خود داشته باشد، نکته ارزشمندی برای مدیران مجموعه ها است زیرا بیشتر مدیران مجموعه های بزرگ در سفر هستند و خوشایند است که بدانند در مجموعه خود چه اتفاقی رخ می دهد.
یارمحمدی درخصوص فناوری این اپلیکیشن بیان کرد: زمانی که پرداخت روی میز را به ماپرا آوردیم، هنوز کرونا نبود و آن را توسعه دادیم تا بتوانیم تمام نیازمندی های مجموعه رستورانی را بهصورت پکپارچه داشته باشیم. اگر در سایت ماپرا درخواست دهید، طی یک روز کاری با شما تماس گرفته خواهد شد و مشاوره های لازم داده می شود و می توانیم خدمات را ارائه دهیم.
یارمحمدی درخصوص این دوره از نمایشگاه گفت: نمایشگاه خوب بود و استقبال خوبی انجام گرفت. چیزی که ما را از سایر رقبا جدا میکند، یکپارچگی ماپرا است و اینکه تمام خدمات اعم از انواع راهکارهای فروش، تحلیل داده ها به مجموعه ها ارائه می شود و می توانند کارکنانی با سطوح دسترسی مختلف داشته باشند. در حال حاضر ماپرا در اصناف دیگر هم فعالیت دارد مانند پوشاک، کیف و کفش، آهن، کارواش، طلا و جواهر و… و تا اوایل سال آینده با قدرت در اصناف دیگر هم حاضر می شویم.
مدیر عامل ماپرا درخصوص نام این مجموعه توضیح داد: ماپرا هر جایی در اختیار مشتریان و مدیران آن مجموعه است و مدیر مجموعه هر کجا باشد از مجموعه مطلع است. ماپرا مخفف مدرن آتی پرداز آرکا است.