تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

برای غرفه سازی نمایشگاهی موارد مختلفی را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن غرفه خود را اجرا کنید

16 بهمن 1401
در بلاگ دانستنی ها, غرفه سازی
0 0
استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به حدی وسیع هستند که اگر بخواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم باید ساعت‌ها به توضیح در این رابطه بپردازیم. بهتر است بدانید نمایشگاه یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که می‌تواند به برندها کمک کند به رشد برسند. به همین دلیل، هر چقدر زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید، به همان اندازه در کار خود موفق‌تر می‌شوید. غرفه شما در نمایشگاه باید هویت کاریتان را به خوبی نشان دهد که مشتریان بتوانند با نگاه به غرفه به عمق کسب‌وکار شما پی ببرند. در ادامه این گزارش تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی با شما در میان بگذاریم.

نمایشگاه میدان جنگ نیست!

بهتر است بدانید توجه به استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی می‌تواند محیط نمایشگاه را آرام و بدون دغدغه نگه دارد. برخی از برندهایی که تا به حال در نمایشگاه غرفه نداشته‌اند تصور می‌کنند برای انجام امور غرفه‌سازی می‌توانند سیمان را به محیط داخلی نمایشگاه انتقال دارند و یا هر کاری را که تمایل دارند می‌توانند در آنجا انجام دهند. کارشناسان در پاسخ به این رویکردها می‌گویند نمایشگاه میدان جنگ نیست.

استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

در نتیجه، انتظار می‌رود تمامی برندها قبل از حضور در نمایشگاه با استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی آشنایی کامل داشته باشند.

کسب مجوز برای غرفه‌سازی

زمانی که می‌خواهید در نمایشگاه حضور پیدا کنید به غرفه نیاز دارید. برای انجام امور غرفه‌سازی، برگزارکننده نمایشگاه این خدمات را ارائه می‌دهد. اما برخی از برندها تمایل دارند خودشان اقدام به غرفه‌سازی اقدام کنند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره می‌شود تمامی برندهایی که خودشان می‌خواهند غرفه‌سازی انجام دهند باید از قبل مجوزهای لازم را کسب کنند. در غیر این صورت، مدیریت نمایشگاه اجازه حضور در نمایشگاه را نمی‌دهد و همین امر زمینه‌ساز بروز مشکلات زیادی می‌شود.

عدم ورود مصالح به درون نمایشگاه

اگر بخواهیم به استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی اشاره کنیم باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که غرفه‌سازان اجازه ورود مصالح مانند سیمان را به داخل نمایشگاه ندارند و اگر این کار رخ دهد جریمه‌های نقدی بالایی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود. فضای نمایشگاه یک فضای خاص و منحصربه‌فرد است و نباید با ساختمان‌سازی اشتباه گرفته شود.

عدم ورود لیفتراک به درون نمایشگاه

یکی از سؤالاتی که برندها در مورد ایجاد غرفه در نمایشگاه می‌پرسند در این زمینه است که غرفه‌های مدولار چگونه باید در فضای داخلی نمایشگاه نصب شوند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره می‌شود سازه‌های مدولار باید در محیط خارج از نمایشگاه به یکدیگر متصل می‌شوند و سپس به درون فضا آورده می‌شوند. هیچ برندی برای غرفه‌سازی اجازه ورود لیفتراک را به درون نمایشگاه ندارد. زیرا لیفتراک می‌تواند به ساختمان آسیب وارد کند و این مسئله در بلندمدت چالش‌برانگیز می‌شود. تمامی عملیات ساخت غرفه در خارج از نمایشگاه صورت می‌گیرد و در پایان سازه آماده به فضای درونی انتقال داده می‌شود.

عدم انجام کارهای برقی سنگین در نمایشگاه

نمایشگاه‌ها دارای تابلوهای برق قوی هستند که می‌توانند نیروی الکتریسیته را برای تمامی غرفه‌ها فراهم سازند. اما در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد که کارهای سنگین برقی می‌تواند به برق نمایشگاه آسیب وارد کند و همین امر روند نمایشگاه را با اختلال روبه‌رو می‌کند. در نتیجه، اگر طراحان برای ساخت غرفه به برق قوی نیاز دارند باید از قبل منبع مناسب را تأمین کرده باشند. زیرا به هیچ‌ عنوان به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود از برق نمایشگاه برای انجام امور غرفه‌سازی استفاده نماید.

توجه به حریم نمایشگاه

بهتر است بدانید غرفه‌های نمایشگاهی با نظم خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همچنین، در طراحی نقشه نمایشگاه حریم غرفه‌ها از در و فضاهای دیگر مشخص گردیده است و همین امر باعث می‌شود مراجعه‌کنندگان در یک فضای ایمن حضور داشته باشند. اگر این حریم رعایت نشود و یا غرفه‌ها به مراکزی که به عنوان حریم مشخص شده است وارد شوند مشمول جریمه‌های سنگین می‌گردند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این مسئله اشاره می‌شود رعایت حریم‌هایی که در نقشه کلی نمایشگاه مشخص شده است بسیار مهم است و سبب می‌شود جشنواره به خوبی برگزار گردد.

عدم دست بردن در نقشه‌های تاییدشده

یکی از مهم‌ترین مواردی که در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به آن اشاره می‌شود عدم دست بردن در نقشه‌های تایید شده است. برای اینکه نمایشگاه برپا شود نقشه‌های آن از قبل آماده می‌شوند و تمامی استانداردها مدنظر قرار می‌گیرند.

استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

اگر طراح این نقشه‌ها را دست‌کاری نماید، نظم کلی نمایشگاه به هم می‌ریزد و حتی ممکن است این امر زمینه‌ساز بروز مشکلات زیادی گردد. با توجه به این مسئله مدیریت نمایشگاه به این موضوع تأکید زیادی می‌ورزد و به تمامی برندها گوشزد می‌کند هرگز نقشه‌هایی را که در اختیار آن‌ها گذاشته شده است دستکاری نکنند و به قوانین کلی پایبند باشند.

کسب شناسنامه برای غرفه

بر اساس استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی پس از آنکه غرفه آماده گردید شناسنامه‌ای برای آن صادر می‌گردد. تمامی برندهایی که در نمایشگاه حضور دارند باید این شناسنامه را دریافت کنند. در صورتی که در دریافت آن سهل‌انگاری پیش بیاید، آن غرفه جریمه می‌شود. به همین دلیل، طراحانی که کار غرفه‌سازی را به پایان می‌رسانند باید این موضوع را به مدیریت اطلاع دهند و سپس شناسنامه را دریافت کنند. وجود شناسنامه در غرفه در تمامی مدتی که نمایشگاه دایر است، الزامی است. توجه به این نکات باعث می‌شود نمایشگاه در آرامش و امنیت کامل برگزار گردد و این مسئله بسیار ارزشمند است.

توجه به زمان برای جمع کردن غرفه

پس از آنکه نمایشگاه به اتمام رسید، تمامی برندهایی که در نمایشگاه غرفه داشته‌اند حداقل تا 2 روز کاری زمان دارند غرفه را جمع کنند. استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره می‌کنند اگر به این مسئله توجه نشود، به ازای هر یک روزی که غرفه در نمایشگاه مانده است، آن کسب‌وکار جریمه می‌شود و دیگر اجازه حضور در رویدادها را نخواهد داشت. با توجه به تمامی این موارد، باید در زمان برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه این مسائل از قبل در نظر گرفته شوند و بلافاصله در پایان جشنواره عملیات جمع کردن غرفه آغاز گردد (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله راهنمای جامع برگزاری نمایشگاه موفق + غرفه آرایی را مطالعه کنید).

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید این استانداردها برای این امر وضع شده‌اند که محیط نمایشگاه را به محیطی امن و مناسب برای رشد برندها تبدیل نمایند. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از حضور در هر رویداد راهنمای کامل استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی را دریافت نمایید و با قوانین حضور در جشنواره‌ها آشنا شوید.

برچسب ها: ایفناغرفه سازیغرفه سازی نمایشگاهی

بیشتر بخوانید

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

12 تیر 1404

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

12 تیر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

آغاز ایران اکسپو 2025

آغاز ایران اکسپو 2025

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

12 تیر 1404

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

12 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

11 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

11 تیر 1404
ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

10 تیر 1404
مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

10 تیر 1404
آینده‌ای بهتر برای صنعت نمایشگاهی با پنل تخصصی

آینده‌ای بهتر برای صنعت نمایشگاهی با پنل تخصصی

9 تیر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید