استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به حدی وسیع هستند که اگر بخواهیم در مورد آنها صحبت کنیم باید ساعتها به توضیح در این رابطه بپردازیم. بهتر است بدانید نمایشگاه یکی از مهمترین جشنوارههایی است که میتواند به برندها کمک کند به رشد برسند. به همین دلیل، هر چقدر زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید، به همان اندازه در کار خود موفقتر میشوید. غرفه شما در نمایشگاه باید هویت کاریتان را به خوبی نشان دهد که مشتریان بتوانند با نگاه به غرفه به عمق کسبوکار شما پی ببرند. در ادامه این گزارش تلاش میکنیم اطلاعات بیشتری را در مورد استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی با شما در میان بگذاریم.
نمایشگاه میدان جنگ نیست!
بهتر است بدانید توجه به استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی میتواند محیط نمایشگاه را آرام و بدون دغدغه نگه دارد. برخی از برندهایی که تا به حال در نمایشگاه غرفه نداشتهاند تصور میکنند برای انجام امور غرفهسازی میتوانند سیمان را به محیط داخلی نمایشگاه انتقال دارند و یا هر کاری را که تمایل دارند میتوانند در آنجا انجام دهند. کارشناسان در پاسخ به این رویکردها میگویند نمایشگاه میدان جنگ نیست.
در نتیجه، انتظار میرود تمامی برندها قبل از حضور در نمایشگاه با استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی آشنایی کامل داشته باشند.
کسب مجوز برای غرفهسازی
زمانی که میخواهید در نمایشگاه حضور پیدا کنید به غرفه نیاز دارید. برای انجام امور غرفهسازی، برگزارکننده نمایشگاه این خدمات را ارائه میدهد. اما برخی از برندها تمایل دارند خودشان اقدام به غرفهسازی اقدام کنند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره میشود تمامی برندهایی که خودشان میخواهند غرفهسازی انجام دهند باید از قبل مجوزهای لازم را کسب کنند. در غیر این صورت، مدیریت نمایشگاه اجازه حضور در نمایشگاه را نمیدهد و همین امر زمینهساز بروز مشکلات زیادی میشود.
عدم ورود مصالح به درون نمایشگاه
اگر بخواهیم به استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی اشاره کنیم باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که غرفهسازان اجازه ورود مصالح مانند سیمان را به داخل نمایشگاه ندارند و اگر این کار رخ دهد جریمههای نقدی بالایی برای متخلفان در نظر گرفته میشود. فضای نمایشگاه یک فضای خاص و منحصربهفرد است و نباید با ساختمانسازی اشتباه گرفته شود.
عدم ورود لیفتراک به درون نمایشگاه
یکی از سؤالاتی که برندها در مورد ایجاد غرفه در نمایشگاه میپرسند در این زمینه است که غرفههای مدولار چگونه باید در فضای داخلی نمایشگاه نصب شوند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره میشود سازههای مدولار باید در محیط خارج از نمایشگاه به یکدیگر متصل میشوند و سپس به درون فضا آورده میشوند. هیچ برندی برای غرفهسازی اجازه ورود لیفتراک را به درون نمایشگاه ندارد. زیرا لیفتراک میتواند به ساختمان آسیب وارد کند و این مسئله در بلندمدت چالشبرانگیز میشود. تمامی عملیات ساخت غرفه در خارج از نمایشگاه صورت میگیرد و در پایان سازه آماده به فضای درونی انتقال داده میشود.
عدم انجام کارهای برقی سنگین در نمایشگاه
نمایشگاهها دارای تابلوهای برق قوی هستند که میتوانند نیروی الکتریسیته را برای تمامی غرفهها فراهم سازند. اما در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی این مسئله مورد توجه قرار میگیرد که کارهای سنگین برقی میتواند به برق نمایشگاه آسیب وارد کند و همین امر روند نمایشگاه را با اختلال روبهرو میکند. در نتیجه، اگر طراحان برای ساخت غرفه به برق قوی نیاز دارند باید از قبل منبع مناسب را تأمین کرده باشند. زیرا به هیچ عنوان به آنها اجازه داده نمیشود از برق نمایشگاه برای انجام امور غرفهسازی استفاده نماید.
توجه به حریم نمایشگاه
بهتر است بدانید غرفههای نمایشگاهی با نظم خاصی کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. همچنین، در طراحی نقشه نمایشگاه حریم غرفهها از در و فضاهای دیگر مشخص گردیده است و همین امر باعث میشود مراجعهکنندگان در یک فضای ایمن حضور داشته باشند. اگر این حریم رعایت نشود و یا غرفهها به مراکزی که به عنوان حریم مشخص شده است وارد شوند مشمول جریمههای سنگین میگردند. در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این مسئله اشاره میشود رعایت حریمهایی که در نقشه کلی نمایشگاه مشخص شده است بسیار مهم است و سبب میشود جشنواره به خوبی برگزار گردد.
عدم دست بردن در نقشههای تاییدشده
یکی از مهمترین مواردی که در استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به آن اشاره میشود عدم دست بردن در نقشههای تایید شده است. برای اینکه نمایشگاه برپا شود نقشههای آن از قبل آماده میشوند و تمامی استانداردها مدنظر قرار میگیرند.
اگر طراح این نقشهها را دستکاری نماید، نظم کلی نمایشگاه به هم میریزد و حتی ممکن است این امر زمینهساز بروز مشکلات زیادی گردد. با توجه به این مسئله مدیریت نمایشگاه به این موضوع تأکید زیادی میورزد و به تمامی برندها گوشزد میکند هرگز نقشههایی را که در اختیار آنها گذاشته شده است دستکاری نکنند و به قوانین کلی پایبند باشند.
کسب شناسنامه برای غرفه
بر اساس استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی پس از آنکه غرفه آماده گردید شناسنامهای برای آن صادر میگردد. تمامی برندهایی که در نمایشگاه حضور دارند باید این شناسنامه را دریافت کنند. در صورتی که در دریافت آن سهلانگاری پیش بیاید، آن غرفه جریمه میشود. به همین دلیل، طراحانی که کار غرفهسازی را به پایان میرسانند باید این موضوع را به مدیریت اطلاع دهند و سپس شناسنامه را دریافت کنند. وجود شناسنامه در غرفه در تمامی مدتی که نمایشگاه دایر است، الزامی است. توجه به این نکات باعث میشود نمایشگاه در آرامش و امنیت کامل برگزار گردد و این مسئله بسیار ارزشمند است.
توجه به زمان برای جمع کردن غرفه
پس از آنکه نمایشگاه به اتمام رسید، تمامی برندهایی که در نمایشگاه غرفه داشتهاند حداقل تا 2 روز کاری زمان دارند غرفه را جمع کنند. استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی به این موضوع اشاره میکنند اگر به این مسئله توجه نشود، به ازای هر یک روزی که غرفه در نمایشگاه مانده است، آن کسبوکار جریمه میشود و دیگر اجازه حضور در رویدادها را نخواهد داشت. با توجه به تمامی این موارد، باید در زمان برنامهریزی برای حضور در نمایشگاه این مسائل از قبل در نظر گرفته شوند و بلافاصله در پایان جشنواره عملیات جمع کردن غرفه آغاز گردد (اگر میخواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، میتوانید مقاله راهنمای جامع برگزاری نمایشگاه موفق + غرفه آرایی را مطالعه کنید).
سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدهاید این استانداردها برای این امر وضع شدهاند که محیط نمایشگاه را به محیطی امن و مناسب برای رشد برندها تبدیل نمایند. به همین دلیل، توصیه میشود قبل از حضور در هر رویداد راهنمای کامل استانداردهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی را دریافت نمایید و با قوانین حضور در جشنوارهها آشنا شوید.