تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

تکنیک های فروش در نمایشگاه ها

در نمایشگاه باید بتوانید با روش‌های مختلف و تکنیک‌های اصولی، مشتریان و بازدیدکننده‌های بیشتری جذب کنید که در این مطلب به صورت کامل آن‌ها را به شما توضیح داده‌ایم

3 بهمن 1401
در بلاگ دانستنی ها
0 0
تکنیک های فروش در نمایشگاه ها

برگزاری نمایشگاه استانی و خارجی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند به رشد برندها کمک کند و آنها را برای همیشه در ذهن مشتریان ثبت کند. امروزه، بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا به برگزاری نمایشگاه اهمیت زیادی می‌دهند و تلاش می‌کنند رویدادها را به روشی هدفمند برگزار نمایند. هر چقدر نمایشگاه‌ها بهتر و قوی‌تر در یک کشور برگزار شوند، به همان اندزه پایه‌های اقتصادی آن کشور قوی‌تر خواهند بود و این مسئله بسیار ارزشمند است. یکی از مواردی که در نمایشگاه مطرح می‌شود فروش بیشتر است. به همین دلیل، همواره در مورد تکنیک های فروش در نمایشگاه ها سوالات زیادی پرسیده می‌شود. این چیزی است که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.

نمایشگاه محلی برای فروش است؟

بهتر است قبل از آنکه در مورد تکنیک های فروش در نمایشگاه ها صحبت کنیم در اینجا به موضوع بسیار مهمی بپردازیم. باید بدانید نمایشگاه محلی برای فروش نیست و شما نباید نمایشگاه را مانند یک فروشگاه در نظر بگیرید. بلکه نمایشگاه محلی برای رشد است که در کنار آن فروش نیز رخ می‌دهد. اگر تنها با هدف فروش وارد نمایشگاه می‌شوید هرگز نمی‌توانید در این مسیر به موفقیت برسید؛ زیرا با حضور در نمایشگاه می‌توانید از نیروی بالقوه‌ای که در آن جاری است به خوبی بهره‌مند گردید و فروش تنها بخشی از این نیروی بالقوه است.

افزایش روش تعامل با کاربران

یکی از مواردی که در تکنیک های فروش در نمایشگاه ها به آن اشاره می‌کنیم افزایش تعامل با کاربران و مشتریان است. اگر سابقه حضور در نمایشگاه را داشته باشید به خوبی به این امر واقف هستید که فضا بسیار دوستانه است و افراد در تلاش هستند با محصولات جدید آشنا شوند.

تکنیک های فروش در نمایشگاه ها

بنابراین، افرادی که به عنوان کارمند فروش در نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند باید از روش‌های تعاملی خاصی استفاده نمایند تا بتوانند مشتریان بالقوه را به سمت غرفه خود بکشانند.

قرار دادن محصولات ویژه در مقابل چشم خریداران

یکی دیگر از مواردی که در تکنیک های فروش در نمایشگاه ها مطرح می‌گردد روش ارائه محصولات است. باید بدانید زمانی که در نمایشگاه هستید باید تمامی محصولات را در مقابل چشم خریداران قرار دهید تا آنها حتی زمانی که در غرفه شما حضور ندارند بدانند با حضور در غرفه به چه محصولاتی دست پیدا خواهند کرد. به طور مثال، تصور کنید شما شوینده‌های نانویی را تولید کرده‌اید که بی‌بو هستند و به راحتی تمامی سطوح چربی را پاک می‌کنند.

این محصولات باید در استندهای مناسب در ابتدای غرفه باشند و بنر و یا کاتالوگی کنار آن قرار گرفته باشد. با این روش محصولات شما بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. هرگز محصولات خود را در پشت غرفه و یا جایی که مشتریان نمی‌توانند دیدی به آن داشته باشند قرار ندهید. محصولات حتی اگر قرار نیست کسی آنها را خریداری کند باید در مقابل چشم مشتریان باشد.

پذیرایی

از جمله مواردی که می‌تواند در تکنیک های فروش در نمایشگاه ها گنجانده شود قرار دادن المان‌های مناسب برای پذیرایی است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پذیرایی به عنوان قلابی برای کشش مشتریان به درون غرفه است. همانطور که می‌دانید قدم زدن در میان غرفه‌های نمایشگاه می‌تواند خسته‌کننده باشد. در نتیجه، جای تعجب نیست افراد به دنبال خوراکی‌های مناسب برای رفع خستگی خود هستند. برندها می‌توانند از این نیاز به عنوان یکی از تکنیک های فروش در نمایشگاه ها استفاده کنند. اگر هر برند وسایل مناسب پذیرایی را در غرفه خود قرار دهد باعث می‌شود مشتریان به بهانه خوراکی وارد غرفه شود و کارمندان فروش می‌توانند از این فرصت برای فروش محصولات خود استفاده نمایند.

ارائه کاتالوگ، حتی اگر نمی‌خواهد خرید کند!

گاهی ممکن است برخی از مشتریان وارد غرفه شوند و سوالات زیادی را بپرسند؛ اما در پایان غرفه را بدون هیچ‌گونه خریدی ترک کنند. در این شرایط، اگر کارمندان فروش با تکنیک های فروش در نمایشگاه ها آشنایی داشته باشند باید سریعا کاتالوگ را حتی اگر قصد خرید ندارد به مشتری ارائه دهند. البته باید در اینجا به موضوع مهمی اشاره کنیم. تمامی مشتریانی که وارد غرفه می‌شوند و سوال می‌پرسند الزما مشتریان خوبی نیستند، اما اگر تیم شما آموزش‌دیده باشد به سرعت می‌تواند مشتری بالقوه را از کسی که صرفا جهت خرید وارد غرفه شده است شناسایی کند. ارائه کاتالوگ به کسانی که مشتریان بالقوه هستند و ممکن است در آینده خرید کنند بسیار مهم است.

احترام به تمامی مشتریان، نه کسانی که فقط خرید می‌کنند!

یکی از تکنیک های فروش در نمایشگاه ها که می‌تواند برند شما را برای همیشه در ذهن مخاطبان ثبت کند احترام به تمامی مشتریان است. گاهی دیده شده است برخی از کارمندان فروش به بخشی از مشتریان احترام می‌گذارند.

تکنیک های فروش در نمایشگاه ها

به طور مثال، مشتریانی که خرید می‌کنند و یا مشتریانی که ثروتمند هستند مورد احترام این افراد هستند و آنها به مشتریان دیگر احترامی که شایسته آن هستند نمی‌گذارند. همینجاست که بسیاری از کسب‌وکارها آسیب می‌بینند. رعایت احترام برای تمامی کسانی که وارد غرفه می‌شود فارغ از هر شرایط و هدفی که دارند الزامی است.

زمان‌بندی برای پاسخ به مشتریان

بهتر است بدانید پاسخ به سوالات مشتریان از جمله کارهایی است که تیم فروش باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. ممکن است مشتری سوالات زیادی داشته باشید و وقت زیادی را از شما بگیرد. اکنون سوال اینجاست آیا باید به تمامی سوالات پاسخ دهیم و زمان زیادی را به هر مشتری اختصاص دهید. پاسخ به این سوال قطعا منفی است. تکنیک های فروش در نمایشگاه ها به این موضوع اشاره می‌کنند کارمندان فروش باید بیاموزند چگونه توضیح جامعی را در اختیار مشتریان قرار دهند و به هر مشتری تنها زمان خاصی را اختصاص دهند. اختصاص دادن زمان بیش از حد به هر مشتری باعث می‌شود کار فروش به شدت فرسایشی شود.

توجه به پوشش و زبان بدن

در قسمت پایانی تکنیک های فروش در نمایشگاه ها باید به این موضوع اشاره کنیم پوشش کارمندان و زبان بدن آنها بسیار مهم است. تمامی کارمندان فروش باید لباس رسمی به تن داشته باشند و در نهایت ادب و احترام رفتار کنند. باید بدانید هر فردی که در غرفه حضور دارد نماینده برند است و هرگز نماید شخصیت خود را نمایان کند. لبخند درست، استفاده مناسب از حرکات دست و رفتار متناسب همگی می‌توانند مشتریان را ترغیب به خرید کنند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تکنیک های فروش در نمایشگاه ها در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که متوجه شده‌اید برای اینکه بتوانید مشتریان زیادی را در نمایشگاه جذب کنید باید روش‌های تعاملی خود را گسترش دهید و در تلاش باشید با مشتریان ارتباط برقرار کنید. از طرف دیگر، باید به مشتریان خود احترام زیادی بگذارید و شخصیت آنها را در هر سطحی که هستند حفظ نمایید. محصولات قابل فروش باید در استندهایی در مقابل چشم مشتریان باشند و کارمندان فروش باید بیاموزند در مدت زمان کوتاه اطلاعات مختصری را به مشتریان ارائه دهند.

برچسب ها: تکنیک های فروش در نمایشگاه هاجذب بازدیدکنندهجذب مشتریغرفه سازی

بیشتر بخوانید

امید ؛ روی موج ایران اکسپو

امید ؛ روی موج ایران اکسپو

11 اردیبهشت 1404
غرفه ساز

مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان و خدمات نمایشگاهی تهران برگزار می‌شود

23 تیر 1402
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

نشست خبری روز ملی صادرات

ارز آیفون قطع شد

معاون وزیر بهداشت خطاب به یک خبرنگار؛ یه الف بچه حرف مفت میزنه

شماره یک مجله نمایشگاه ایرانیان (ایفنا) منتشر شد

وزیر بهداشت؛ فشار مکانیزم ماشه بیشتر از گذشته نیست

نوآوری زیر پوست فلز در تبریز

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

7 شهریور 1404
تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

12 شهریور 1404
سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

16 شهریور 1404
تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

19 شهریور 1404
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

نشست خبری روز ملی صادرات

نشست خبری روز ملی صادرات

19 مهر 1404
ارز آیفون قطع شد

ارز آیفون قطع شد

19 مهر 1404
معاون وزیر بهداشت خطاب به یک خبرنگار؛ یه الف بچه حرف مفت میزنه

معاون وزیر بهداشت خطاب به یک خبرنگار؛ یه الف بچه حرف مفت میزنه

19 مهر 1404
شماره یک مجله نمایشگاه ایرانیان (ایفنا) منتشر شد

شماره یک مجله نمایشگاه ایرانیان (ایفنا) منتشر شد

19 مهر 1404
وزیر بهداشت؛ فشار مکانیزم ماشه بیشتر از گذشته نیست

وزیر بهداشت؛ فشار مکانیزم ماشه بیشتر از گذشته نیست

18 مهر 1404
نوآوری زیر پوست فلز در تبریز

نوآوری زیر پوست فلز در تبریز

18 مهر 1404
با لینکران انرژی می ماند

با لینکران انرژی می ماند

17 مهر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید