به گزارش خبرنگار خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، در آستانه بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته، کارگاه آموزشی شیوه های حضور موثر در نمایشگاه های بین المللی با تدریس دکتر کیا مدرس مدیریت، برندینگ، بازاریابی و فروش در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.
دکتر کیا در توضیح مهمترین سرفصل های مربوط به نمایشگاه های ملی و بین المللی گفت: در ایران دیدگاه حرفه ای نسبت به نمایشگاه وجود ندارد در صورتی نمایشگاه فرصتی بی بدیل است تا منافع مهم برای تولیدکننده به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: عده ای به نمایشگاه به عنوان محل فروش نگاه می کنند نه اینکه اینطور نباشد اما برندسازی با هزینه کم در نمایشگاه بیشتر حائز اهمیت است؛ بنابراین باید تولیدکنندگان برند خود را در نمایشگاه جا بیندازند.
این مدرس حوزه مدیریت و برندینگ با تاکید بر اینکه شرکت ها مرتبا نیازمند بازاریابی و جذب مشتری هستند اظهار داشت: شناسایی افراد مهم در نمایشگاه یک امر مهم است که باید مورد توجه شرکت کنندگان قرار بگیرد.
او همچنین نکات تخصصی در خصوص نحوه پذیرایی، ارتباط با مشتری و پیگیری خواسته مشتریان را به تولیدکنندگان آموزش داد.
گفتنی است بیستمین نمایشگاه بین المللی چوب، مواد اولیه، ماشین آلات، یراق، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود.