تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی

برای غرفه سازی نکات زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت داشته باشید، رنگ آمیزی غرفه است که در این مطلب اصول آن را توضیح داده ایم.

23 دی 1401
در بلاگ دانستنی ها
0 0
نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی

نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک نماید در کنار یکدیگر جمع شوند و اطلاعات‌شان را با هم به اشتراک بگذارند. با توجه به این موضوع که در هر نمایشگاه افراد فعال در آن حوزه حضور دارند، برگزاری رویدادها می‌تواند نقش مؤثری در تحکیم پایه‌های دانش و تخصص داشته باشد و به رشد آن‌ها کمک نماید. برای اینکه در نمایشگاه حضور داشته باشید باید یک غرفه اجاره کنید.

همان‌طور که می‌دانید روش چیدمان غرفه می‌تواند بر مشتریان اثر بگذارد و به رشد برندتان کمک نماید (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله راهنمای جامع برگزاری نمایشگاه موفق + غرفه آرایی را مطالعه کنید). یکی از مواردی که همواره در رویدادها مطرح می‌شود توجه به نکات مهم رنگ ‌آمیزی در غرفه سازی است. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد نکات مهم رنگ ‌آمیزی در غرفه سازی در اختیار شما قرار دهیم.

استفاده از رنگ سازمانی

یکی از نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی توجه به پیاده‌سازی رنگ سازمانی است. همان‌طور که می‌دانید اغلب کسب‌وکارها و برندها رنگی را به عنوان رنگ اصلی خود در نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند در هر محل رسمی که حضور دارند آن رنگ را نمایش دهند.

نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی

نمایشگاه از جمله فضاهایی است که می‌تواند برند شما را به مشتریان بالقوه نشان دهد و حضور شما را در کنار رقبایتان پررنگ سازد؛ بنابراین، هر چقدر رنگ سازمانی شما بیشتر بازنمایی گردد، به همان اندازه به موفقیت بیشتری خواهید رسید.

توجه به ماهیت نمایشگاه

مسئله دیگری که در نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی مورد توجه قرار دارد ماهیت نمایشگاه است. آیا نمایشگاهی که حضور دارید آموزشی است و یا تکنولوژی؟! ممکن است اکنون بگویید که حوزه کاری ما مشخص است و رنگ آن را نیز می‌توانیم تعیین کنیم؛ اما بهتر است کمی نگاه خود را تغییر دهیم. به طور مثال تصور کنید حوزه کاری شما در زمین کفپوش‌ است و یکی از محصولاتی که می‌فروشید کفپوش‌های آنتی‌باکتریال (برای استفاده در فضاهای درمانی) است. بی‌شک، حضور در نمایشگاه پزشکی می‌تواند برای شما مفید باشد. در اینجا ماهیت نمایشگاه پزشکی است و باید از رنگ‌های سبز و یا آبی استفاده نمایید.

توجه به هویت بصری

زمانی که می‌خواهیم در مورد نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی صحبت کنیم یکی از مواردی که مطرح می‌شود هویت بصری است. شما باید در رنگ‌آمیزی غرفه هویت بصری خود را بازنمایی کنید، به گونه‌ای که مراجعه‌کنندگان با مشاهده غرفه بتوانند درک درستی به کسب‌وکار شما داشته باشند. به طور مثال، تصور کنید رنگ سازمانی شما سبز است و کارتان در زمینه فروش چمن مصنوعی در فضاهای تزیینی است. شما می‌توانید در میان این رنگ‌ها از خطوطی استفاده کنید که رشد و رویش را نشان دهند. خطوط سفید در میان رنگ‌های سبز می‌توانند رشد را بازنمایی کنند.

توجه به پراکندگی رنگ‌ها

زمانی که در حال رنگ کردن غرفه خود هستید ممکن است از رنگ سازمانی به عنوان رنگ اصلی و رنگ‌های مکمل به عنوان رنگ فرعی استفاده نمایید. شما باید ترکیب رنگ‌ها را به شیوه‌ای هدفمند در کنار یکدیگر قرار دهید. اگر رنگ‌ها بدون توجه به اصول و قواعد در کنار یکدیگر قرار گیرند، باعث به وجود آمدن بی‌نظمی در فضای داخلی غرفه می‌شود. این مسئله از جمله نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی است که تمامی برندها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. بهتر است بدانید اگر به این مسائل کوچک و تأثیرگذار توجه نداشته باشید، ممکن است هرگز نتوانید در غرفه‌سازی موفق عمل کنید.

عدم استفاده از دو رنگ پرانرژی کنار یکدیگر

یکی دیگر از مواردی که در زمان آموزش نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی به آن می‌پردازیم عدم استفاده از دو رنگ پرانرژی در کنار یکدیگر است. به طور مثال، شما نباید دو رنگ نارنجی و قرمز را در کنار هم به کار ببرید. این کار باعث خستگی چشم می‌شود و همین امر اثربخشی فضای غرفه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به طور کلی، رنگ‌های پرانرژی باید با احتیاط زیاد در فضای غرفه پیاده‌سازی شوند. این رنگ‌ها باید به گونه‌ای به کار برده شوند که برند را در ذهن مشتری ثبت کنند و از طرف دیگر نباید باعث خستگی چشم شوند.

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی از جمله رنگ‌هایی هستند که باید در غرفه به کار برده شوند. به طور مثال، رنگ سیاه و یا خاکستری می‌توانند به عنوان رنگ پس‌زمینه مورد استفاده قرار گیرند و این مسئله باعث می‌شود رنگ‌های اصلی بیشتر به چشم بیایندنکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی اگر به غرفه‌های موفق در طول تاریخ نمایشگاه توجه داشته باشید متوجه می‌شوید در تمامی آن‌ها رنگ سفید و یا خاکستری به کار برده شده است. این مسئله بسیار ارزشمند است و می‌تواند فضای غرفه را عمق‌دار کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود این مطلب در نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی مدنظر قرار گیرد.

توجه به ابعاد غرفه برای رنگ آمیزی در غرفه سازی

در ادامه بحث نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی به مسئله بسیار مهم ابعاد غرفه می‌رسیم. همان‌طور که می‌دانید هر چقدر ابعاد غرفه کوچک‌تر باشد شما باید به موارد بیشتری توجه داشته باشید تا بتوانید فضای غرفه را زیباتر کنید. زمانی که ابعاد کم است، باید از رنگ‌هایی استفاده ‌شود که غرفه بزرگ‌تر به نظر برسد. شما هرگز نباید ترکیب‌بندی رنگ‌ها را به صورتی انجام دهید که فضای غرفه کوچک‌تر شود. در این صورت غرفه شما حالت بسته و خفه‌ای خواهد داشت و این مسئله می‌تواند ماهیت برند شما را تحت تأثیر قرار دهد.

نکات دیگر در رنگ آمیزی در غرفه سازی

اکنون با نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی آشنا شدید. بهتر است بدانید موارد دیگری نیز در این دسته قرار می‌گیرند و می‌توانند به ایجاد یک غرفه زیبا، منحصربه‌فرد و الهام‌بخش کمک نمایند. اولین مسئله‌ای که از شما خواسته می‌شود در ادامه نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی مد نظر داشته باشید مشورت با کارفرما است. این کار سبب می‌شود شما شناخت بهتری به ماهیت کاری داشته باشید و چهارچوب کاری را با وسواس بیشتری در غرفه بازنمایی کنید. در کنار این مسئله، شما می‌توانید از گرافیست‌های حرفه‌ای کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید هنرشان را در ساخت غرفه نشان دهند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم شما را با نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی آشنا سازیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید مجموعه متنوع از دستورالعمل‌ها در این بخش گنجانده می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به ماهیت کسب‌وکار، بازنمایی ماهیت بصری، جلوگیری از پراکندگی رنگ‌ها، عدم استفاده از دو رنگ پر انژری در کنار یکدیگر، استفاده از رنگ‌های خنثی و توجه به ابعاد غرفه اشاره کرد. بهتر است بدانید هر چقدر نکات مهم رنگ آمیزی در غرفه سازی بیشتر مد نظر باشند، به همان اندازه برند شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و این مسئله بسیار ارزشمند است. توصیه می‌شود تمامی برندهایی که به حضورشان در نمایشگاه اهمیت می‌دهند این موارد را مد نظر داشته باشند.

 

 

برچسب ها: ایفنارنگ آمیزی در غرفه سازیرنگ غرفهغرفه سازیغرفه سازی هدفمند

بیشتر بخوانید

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

12 تیر 1404

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

12 تیر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

فعالان صنعت نمایشگاهی با اقتدار در کنار یکدیگر ایستاده‌اند

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

آغاز ایران اکسپو 2025

آغاز ایران اکسپو 2025

فعالان صنعت نمایشگاهی با اقتدار در کنار یکدیگر ایستاده‌اند

فعالان صنعت نمایشگاهی با اقتدار در کنار یکدیگر ایستاده‌اند

13 تیر 1404
حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

حال خوب؛ گمشده صنعت نمایشگاهی

12 تیر 1404

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

12 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

11 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

11 تیر 1404
ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

ساز اهالی صنعت نمایشگاهی کوک و حال دل فعالان این صنعت خوب

10 تیر 1404
مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

مدیرعامل نمایشگاه تهران “کمیسر ژنرال” اکسپو 2027 شد

10 تیر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید