تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
اخبار نمایشگاه ایران

ایران جزء ۵ کشور اول دنیا در صنعت لوستر

تا یک روز دیگر بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی لوستر در محل دائم نمایشگاه ها آغاز به کار می کند.

8 دی 1401
در نمایشگاه بین المللی تهران, نمایشگاه لوستر
0 0
صنعت لوستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) تاریخچه تولید و استفاده از لوستر در جهان به بیش از 9 قرن پیش در اروپا بازمی‌گردد. تولید لوستر در ایران هم سابقه‌ای دیرینه دارد و اکنون می توان انواع مختلفی از لوستر را در جنس های و سبک های مختلف در هر خانه ای دید. 80 سال از قدمت صنعت لوستر سازی در ایران می‌گذرد، تلاش تولیدکنندگان این صنعت باعث گردیده که ایران جزو پنج کشور برتر تولیدکننده لوستر قرار گیرد.

 

لوستر ایران حاصل ذائقه و هنر ایرانی است با ظرافت کاری خاص تصاویر بدیع و سرشار از نور و رنگ را به تصویر خواهد کشید. ساخت لوستر نیاز به چند حرفه مختلف دارد که مجموع آن‌ها به تولید لوستر ختم می‌شود. تراش‌کاری، خم‌کاری، پرس‌کاری، ریخته‌گری، آب‌کاری، قلم‌زنی و حرفه‌های دیگر در قالب لوسترسازی جمع شده‌اند. تولیدکنندگان صنعت لوستر نشان داده اند که می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند و برای کشور ارز آوری داشته باشند.

 

نقطه قوت لوسترهای ایرانی کیفیت بسیار بالای آن‌هاست، مدل‌ها و طرح‌های زیادی از سوی سازنده‌های داخلی ارائه می‌شود که بسیار متنوع و زیباست. ضمن اینکه کارهای ایرانی دارای ضمانت‌نامه از سه تا هفت سال هستند. این صنعت توان اشتغال‌زایی فراوانی دارد که اگر حمایت‌های لازم برای تولیدکنندگان مهیا شود به رونق بسیار خوبی در این زمینه خواهد رسید.

 

حمیدرضا منافی رئیس اتحادیه نوپای تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران گفت: صنعت لوستر در ایران تقریباً بیش از نیم قرن آغاز به کار کرد و پیش از این کالاهای بازار به شکل وارداتی بود و از کشور چک و کشور های اروپایی وارد می شد؛ اما پس از این صنعتگران ما متوجه شدند که این توانایی را دارند که این کار را به شکل کارگاه های تولیدی و سپس کارخانه های تولیدی آغاز کنند.

 

او با اشاره به جایگاه ایران در صنعت لوستر گفت: می‌توانم بگویم که در این عرصه جزو 5 کشور برتر دنیا هستیم. چراکه محصولات ما هم لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی جایگاه خوبی را در جهان داریم و کار ما حتی در حد صادرات هم هست. در حال حاضر به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادرات داریم که البته متأسفانه آمار دقیقی از ارزش ریالی میزان صادرات وجود ندارد. از گمرک استعلام شده و اطلاعات دقیق طی هفته‌های آتی اعلام خواهد شد. بخشی هم به صورت مسافرتی که انشالله آن را هم ساماندهی می‌کنیم. به طور دقیق تر ما به کشور های افغانستان، ترکیه، روسیه، رومانی و بعضاً به ایتالیا و آلمان هم صادرات داشته ایم.

 

منافی در خصوص اهمیت نمایشگاه در گره گشایی از صنعت لوستر گفت: برای عرضه و نمایش کالاهای ما بسیار تأثیرگذار است از شهرها و بعضاً از کشورهای مختلف برای بازدید می آیند و مزیتش این است که کلیه کالا ها با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف در دسترس است.

 

به گفته منافی برگزاری نمایشگاه در بازه تعطیلات سال نوی میلادی یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه است. او گفت: از سازمان نمایشگاهی درخواست کردیم که برای سال‌ها و دوره‌های آینده تاریخ نمایشگاه را عوض کنند و به چند ماه جلوتر تغییر دهند. علاوه بر این وزارت صمت می تواند در حضور در نمایشگاه های خارجی به تولیدکنندگان و فروشندگان کمک کند. اختصاص سوبسید و یا فراهم کردن شرایط برای حضور در نمایشگاه های خارجی می تواند از اقدامات حمایتی وزارت صمت باشد و برای آن درخواست داده ایم.

 

مریم شهبازی نائب رئیس اتحادیه لوستر در تهران گفت: این صنف گتانسیل کامل و دقیق برای صادرات به کل دنیا را دارد و نه صرفا کشور های همسایه؛ اما با توجه به اینکه اتحادیه لوستر، مستقل نبود و با اتحادیه چینی و بلور همکاری می کرد و الان اتحادیه به شکل مستقل درآمده، تخصصی تر پیش خواهد رفت و اتحادیه مستقل در حال حاضر تازه تاسیس است. با همکارانمان در سازمان توسعه تجارت جلساتی به منظور تسهیل صادرات صنف تولیدکنندگان لوستر برگزار می کنیم. این مذاکرات از مهرماه آغاز شده و بسیار هم موثر بوده است. وقتی این صنف می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد، صحبت های ما را گوش می دهند و قول مساعدت می دهند.

شهبازی درخصوص برگزاری نمایشگاه گفت: بسیار بدیهی است که برگزاری نمایشگاه می تواند موثر باشد. نکته این است که برنامه ریزی آن دقیق تر باشد. به عنوان مثال تولیدکننده از 6 ماه جلوتر بداند که در تاریخی مشخص نمایشگاه دارد و می تواند در آن شرکت کند و مهم تر از آن تاریخ درست نمایشگاه است. از مهر تا آبان ماه زمان مناسبی برای صنعتگر و تولیدکننده لوستر است که بتواند نمایشگاه خود را برگزار کند و این فرصت برای تجار خارجی ایجاد شود تا قبل از اینکه خرید های قبل از ژانویه خود را انجام دهد و در کشور خود توزیع کند.

از طرفی تولیدکننده هم فرصت کافی برای تولید محصول داشته باشد و بازار شب عید خود را از دست ندهد.

او ادامه داد: تجار خارجی در این زمان در نمایشگاه تخصصی به این مهمی شرکت نمی کنند چون تجار خارجی تا این بازه خرید خود را کرده است. برای همین مسئله ما از سازمان نمایشگاهی و کسانی متصدی این امر هستند این است که این تاریخ جلوتر بی آید و در مهرماه برگزار شود و 6 ماه هم اطلاع رسانی های آن به شکل موثرتر صورت بگیرد.

کیا، متخصص و مشاور توسعه کسب و کار در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نظر متفاوتی داشت و گفت: بعد نمایشگاه برای کسانی که به عنوان بازرگان و تاجر شناخته می شوند، موقعیت هایی مانند کریسمس و مناسبتی مذهبی که در ایران وجود دارد، خیلی حائز اهمیت نیست و یک بازرگان بیشتر منافع خودش را مد نظر قرار می دهد. به نظر من در هر شرایطی برگزاری این نمایشگاه می تواند کاملا به صنف مورد نظر کمک کند که خدمات و محصولات خودش را به نمایش بگذارد و اگر یک تبلیغات حرفه ای انجام شود عوایدی که باید داشته باشد را خواهد داشت.

او ادامه داد: ممکن است این هم‌زمانی تاثیرگذار باشد اما قابل توجه نیست. یکی از مواردی که وجود دارد این است که من به عنوان بازرگان از یک نمایشگاه برای بازدید آنی استفاده نمی کنم، اساسا به عنوان یک بانک اطلاعاتی استفاده می کنم که بتوانم تامین کننده های مورد نظر را پیدا کنم و ممکن است اطلاعاتی که در نمایشگاه به دست می آورم را به عنوان خوراک و بانک اطلاعاتی استفاده کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري نمایشگاهی ایران (ایفنا) نمایشگاه لوستر و چراغ های تزئینی و روشنایی ۹ تا ۱۲ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها: حمیدرضا منافیصنعت لوسترمریم شهبازینمایشگاه لوسترنمایشگاه‌بین‌المللی تهران
پست قبلی

بیست و نهمین قسمت از شصت ثانیه ایفنا (خبرگزاری نمایشگاهی ایران) در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۱

پست‌ بعدی

صادرکنندگان لوستر در مسیر بازارهای عراق و افغانستان

بیشتر بخوانید

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی:  ۹۰ درصد از تولیدکنندگان لوستر به نمایشگاه آمدن
نمایشگاه بین المللی تهران

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی: ۹۰ درصد از تولیدکنندگان لوستر به نمایشگاه آمدن

7 آذر 1402
شرکت آذرخش الوند
نمایشگاه بین المللی تهران

پر از شگفتی هستیم برای شما

7 آذر 1402

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

شرکت صنعتی پارس خورشید ایرانی اما با مدیریت هندی است

نمایشگاه ساختمان در قزوین

نوآوری وبروز بودن شعار آلیاژ جوش آریاست

لغو ابلاغیه عجیب سازمان زیباسازی تا اطلاع ثانوی

عربستان میزبان اکسپو۲۰۳۰

گزارش تصویری از نمایشگاه شهربازی در شهرآفتاب

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

9 تیر 1402
بیس

فروشگاه های بیس درسراسر ایران، با شعار همیشه ارزان تر، نمایندگی می پذیرد

17 دی 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

6 خرداد 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

6 خرداد 1402
تقویم نمایشگاه تبریز ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه تبریز ۱۴۰۲

6 خرداد 1402
تقویم نمایشگاه قزوین ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه قزوین ۱۴۰۲

10 اردیبهشت 1402
کمپانی بیژن وعده ‌ایجاد ۱۰۰ هزار شغل داد

کمپانی بیژن وعده ‌ایجاد ۱۰۰ هزار شغل داد

31 خرداد 1401
حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی در تهران

برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی در تهران

نمایشگاه تخصصی بین‌المللی ساختمان و دکوراسیون در ارمنستان برگزار می‌شود

نمایشگاه تخصصی بین‌المللی ساختمان و دکوراسیون در ارمنستان برگزار می‌شود

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی برگزار کرد

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی برگزار کرد

نمایشگاه بهترین فرصت برای تعاملات تجاری

نمایشگاه بهترین فرصت برای تعاملات تجاری

برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی

گروه صنعتی پارس خورشید

شرکت صنعتی پارس خورشید ایرانی اما با مدیریت هندی است

8 آذر 1402
نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه ساختمان در قزوین

8 آذر 1402
شرکت آلیاژ جوش آریا

نوآوری وبروز بودن شعار آلیاژ جوش آریاست

8 آذر 1402
زیباسازی

لغو ابلاغیه عجیب سازمان زیباسازی تا اطلاع ثانوی

8 آذر 1402
عربستان میزبان اکسپو۲۰۳۰

عربستان میزبان اکسپو۲۰۳۰

8 آذر 1402
نمایشگاه شهربازی

گزارش تصویری از نمایشگاه شهربازی در شهرآفتاب

7 آذر 1402
با فراطرح ،همیشه برنده‌ای

با فراطرح ،همیشه برنده‌ای

7 آذر 1402
Instagram Whatsapp Youtube
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید