تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

گفتگو کشورها در جاده با پیشرفت روزافزون صنعت حمل و نقل و لجستیک

ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ۲۷ آذر ماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار می کند.

26 آذر 1401
در بلاگ دانستنی ها, نمایشگاه حمل و نقل, نمایشگاه مصلی, ویژه
0 0
لجستیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و رشد ارتباطات بین المللی اهمیت زنجیره تأمین یا همان شبکه ای از کسب و کارها و سازمان ها که در زنجیره ای از فرآیندها، از جمله لجستیک، برای تولید و توزیع کالا کار می کند، بیش از پیش اهمیت یافته است.

لجستیک نیز عصری جدید و نوین در انتقال تولیدات و محصولات واحدهای مختلف و حمل و نقل آن است که افزایش روزافزون روابط بین المللی و ارتباط بین سرزمین ها و مرزها باعث می شود تا اهمیت بیشتری یابد. میزان و سطح توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری کشورها و تجارت بین المللی بین کشورها، در کشورهای در حال توسعه و ظرفیت سازی شرکت ها اهمیت زیادی دارد به طوری که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین فعالیت ها در جهت گسترش صادرات و دستیابی به کالاها و ورود به بازارهای جهانی توسط کشورهای پیشرفته لجستیک و حمل و نقل بین المللی است.

در دنیای مدرن بدون توجه این موضوع و فرآیندهای انتقال، به طور طبیعی هیچ ارتباطی بین کشورها میسر نخواهد بود و هیچ کدام از شرکت های فعال در حوزه صادرات، قادر به انتقال صحیح بار و حمل و نقل نخواهند بود؛ تمامی این موارد عاملی شده تا امروزه حمل و نقل و دستگاه‌های مرتبط به آن جایگاه ویژه‌ای در جهان داشته باشند.

پیشرفت در تکنیک‌ها و اصول مدیریت در حمل و نقل موجب شده تا بهبود کیفیت جابجایی، سرعت تحویل کالا، کیفیت خدمات، هزینه بهره‌برداری، استفاده از امکانات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی داشته باشد. حمل و نقل نقش مهمی در لجستیک و زنجیره تأمین دارد. یک سیستم حمل‌ونقل خوب می‌تواند بازده لجستیکی بهتری را در برداشته باشد. با بررسی شرایط فعلی، یک سیستم قوی به پیوند واضحی از لجستیک و تجهیزات و تکنیک‌های حمل‌ونقل مناسب جهت پیوند با مراحل تولید نیاز دارد.

توجه به این نکته ضروری است که لجستیک و حمل و نقل دو بخش و مفهوم بسیار مهم و متفاوت از یکدیگر در زمینه خدمات حمل و نقل و توزیع هستند. حمل و نقل، جابه‌جایی کالا است و لجستیک مدیریت حمل و نقل داخلی و خارجی کالا از تولیدکننده به کاربر نهایی است.

اما بسیار به اشتباه این دو مفهوم را این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آن ها دو بخش بسیار متفاوت از زنجیره تأمین هستند. لجستیک و حمل و نقل با انتقال محصولات و خدمات از یک مکان به مکان دیگر سر و کار دارد.
اگر چه این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند، ولی تفاوت‌ لجستیک و حمل و نقل، به سادگی قابل تشخیص می‌باشد.
کل فرآیند لجستیک مربوط به تدارکات مرتبط با یکپارچه‌سازی انبار، حمل‌ و نقل، فهرست ‌نویسی، جابه‌جایی و بسته‌ بندی کالا است در حالی که حمل و نقل، با عملکرد جابجایی محصولات از یک مکان به مکان دیگر ارتباط دارد و به نوعی می توان گفت حمل و نقل بخشی از لجستیک محسوب می‌شود.

لجستیک؛ علم برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل

لجستیک یا همان فرآیند تأمین، تولید و توزیع مواد و محصولات با کیفیت مناسب و برای یک کاربر نهایی است که شامل علم برنامه ریزی برای مدیریت و اجرای رویه ها است در جهت دست یابی به کارآمدترین و مؤثرترین روش های انبارداری و حمل و نقل کالا و خدمات.

شیوه فعالیت در لجستیک به این شکل است که خدمات، کالا و سایر اطلاعات از نقطه مبدأ یا همان تولیدکننده، به نقطه مقصد یا همان مصرف کننده از طریق کانال های لجستیک ارسال می شود تا نیاز های مشتری را به بهینه ترین شکل ممکن، برآورده کند که در این مراحل، مزایا و عملکرد هایی اضافه شده که با خدمات حمل و نقل تفاوت دارد.

مدیران لجستیک با کانتینر کردن محصولات (بارگیری)، اسناد و مدارک و بیمه، انبارداری، واردات و صادرات، مقررات و خسارت بار تصمیم گیری کنند. آن ها همچنین با همکاران کلیدی، تعهدات نسبت به تولیدکننده، مدیریت فروشندگان و شرکا و کاهش ریسک در عملیات سروکار دارند.

با این تفاسیر بی شک استفاده از آخرین فناوری و رویکردهای نوآورانه برای خدمات حمل و نقل و توزیع بهتر، می تواند رد بهبود عملکرد و کاهش سرعت انتقال محصول مورد نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

حمل و نقل یا همان مراحل انتقال یک محصول از جایی به جایی دیگر

حمل و نقل کارآمد با بازدهی مناسب، برای بقای سرویس حمل و نقل و توزیع مهم است که جزیی از یک کل بزرگتر که همان لجستیک است می شود. حمل و نقل کارآمد باید برای بهترین مسیر تحویل و همچنین بسته بندی مقرون به صرفه که سرمایه گذاری کم نیاز داشته و در عین حال ایمنی کالا را تضمین می کند، تجزیه و تحلیل شود. خدمات حمل و نقل شامل جابه جایی کالا و خدمات، افراد و حیوانات از یک مکان به مکان دیگر از طریق زیر ساخت های موجود نظیر راه آهن، جاده، خطوط هوایی، بنادر و راه های دریایی می باشد.

کل فرآیند حمل و نقل در سه مرحله زیرساخت، وسایل نقلیه و عملیات خلاصه می شود که موجب می شود حمل و نقل امکان برقراری ارتباط و تجارت بین دو طرف مختلف را فراهم می کند.

کشف و پیشرفت فناوری ‌های جدید، تأثیر زیادی بر تغییرات صنعت حمل ‌و نقل و همچنین صنعت لجستیک گذاشته است. این فناوری های جدید، امکان نظارت بر فرآیند ها را در زمانی که عملیات در جریان است به فعالان این عرصه می دهد تا با استفاده از تکنولوژی جدید، دسترسی به منابع کلیدی بهبود یابد تا در تمامی بخش های اجرایی کار، از شفافیت لازم بهره برد. فناوری تبادل یکپارچه اطلاعات عملیاتی را با شاخص های کلیدی عملکرد فراهم کرده است که صنعت را ساده و سازماندهی کرده است. این فناوری های جدید، تبادل یکپارچه اطلاعات عملیاتی، نقش حمل و نقل در لجستیک پیچیده‌تر از حمل کالا برای مالکان است. پیچیدگی آن فقط با مدیریت بسیار باکیفیت قابل‌اجرا است.

حمل و نقل منظم و مشخص بی شک می تواند منجر به کارایی بیشتر و برآورده کردن خواسته مشتریان به نحو احسن شود زیرا با استفاده از سیستم حمل‌ونقل خوب، کالاها می‌توانند در زمان مناسب ارسال شود. این موضوع کارایی بهتری را به ارمغان می‌آورد و همچنین پلی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

بنابراین، حمل‌ونقل پایه کارایی و اقتصاد در لجستیک تجارت محسوب شده و عملکردهای دیگر سیستم لجستیک را گسترش می‌دهد. یک سیستم حمل‌ونقل خوب که در روند فعالیت های لجستیکی فعالیت دارد، نه‌تنها به کیفیت خدمات بلکه به رقابت شرکت نیز منجر می‌شود.

با توجه به شرایط فعلی، یک سیستم قوی نیاز به یک چارچوب مشخص برای تدارکات و یک استراتژی حمل‌ونقل مناسب برای تقویت مراحل تولید دارد. مدیران لجستیک، محققان و برنامه ریزان حمل‌ونقل باید کاربردهای متنوع لجستیک و رابطه یکپارچه بین لجستیک و حمل‌ونقل را درک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) اهمیت این امر مدیران و فعالان این حوزه را بر آن داشته تا ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته را از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آذرماه امسال در مصلی امام خمینی (ره) با حمایت وزارت راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار کنند.

در این نمایشگاه ۳۱۱ شرکت دولتی و خصوصی و دانش بنیان حوزه حمل و نقل در فضایی بیش از ۱۴ هزار متر مربع در نمایشگاه حضور دارند.

در این نمایشگاه فعالان حوزه‌های حمل و نقل جاده‌ای، دریایی، هوایی، ریلی، حمل و نقل ترکیبی و هوشمند، راه‌سازی و راهداری، فنی و عمرانی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها حضور دارند.

 

برچسب ها: صنعت حمل و نقللجستیکنمایشگاه حمل و نقل

بیشتر بخوانید

نمایشگاه حمل‌ونقل

آلبوم عکس از نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی

3 خرداد 1403
نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی

حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی

3 خرداد 1403
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

طعم خوش پدیدار شد

اینجا با همه برند ها آشنا شوید

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

با مزید دست پخت عالی میشه

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

9 تیر 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

26 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

6 خرداد 1402
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

6 خرداد 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

طعم خوش پدیدار شد

طعم خوش پدیدار شد

31 اردیبهشت 1404
اینجا با همه برند ها آشنا شوید

اینجا با همه برند ها آشنا شوید

31 اردیبهشت 1404
دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

30 اردیبهشت 1404
با مزید دست پخت عالی میشه

با مزید دست پخت عالی میشه

30 اردیبهشت 1404
ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

30 اردیبهشت 1404
همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

29 اردیبهشت 1404
بیژن طعم زندگی است

بیژن طعم زندگی است

29 اردیبهشت 1404
Instagram Whatsapp Youtube
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید