عضو هیات مدیره کنسرسیوم شیرینی سنتی قزوین معتقد است که مردم بعد از کرونا به خوراکی و غذاهای سالم و سنتی روی آورند.
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران(ایفنا)، سید مهدی بابایی عضو هیات مدیره شرکت کنسرسیوم شیرینی سنتی قزوین که مجموعه ای از تولید کننده های این عرصه را گرد هم آورده تا سطح تولید افزایش یابد، درباره کیفیت بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات تهران گفت: کیفیت نمایشگاه نسبت به سال های قبل از کرونا ضعیف تر است اما در مجموع خوب بود.
وی با اشاره به شیرینی های پادرازی، باقلوا، قندی، نازک پسته، شربتی و حاج کریمی به عنوان شیرینی های سنتی شهر قزوین درباره فراموش شدن خوراکی و غذاهای سنتی شهرهای ایران اظهار کرد: شیرینی و غذاهای محلی که هویت هر منطقه به شمار می آید در معرض فراموشی قرار داشت؛ کرونا باعث شد که مردم تا حدودی به غذاهای سنتی و سالم روی آورند به همین منظور نام این اقلام خوراکی و غذایی مجددا احیا شد.
بابایی با بیان اینکه محصولات کنسرسیوم شیرینی سنتی قزوین به قطر، آلمان و کانادا صادر می شود، گفت: تمامی شهرهای ایران به ویژه شهرهایی مانند اصفهان، قم، یزد و کرمانشاه شیرینی های مخصوص به خود دارند که اتفاقا مورد استقبال گردشگران هم قرار می گیرد اما درآمد حاصل از فروش این محصولات به توریست ها عمدتا عاید کشور می شود و فروش تولیدکننده ها ریالی است.