در گزارش ایفنا بخوانید؛
تاثیر طراحی بسته بندی بر فروش محصولات
مدیر بازرگانی برند لاویش معتقد است که مشتری در وهله اول با بسته بندی محصول ارتباط برقرار می کند.
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران(ایفنا)، طراحی بسته بندی محصول یکی از معیارهای مهم در جذب مشتری است؛ در واقع همیشه یک طراحی جذاب و خلاق است که محصول را به فروش میرساند.
بسته بندی نوعی برندسازی است؛ طراحی بسته بندی، جعبه، پکیجینگ و یا به انگلیسی (Packaging Design) ترکیبی هوشمند و هنری از شکل، ساختار، متریال، متون، تصاویر، رنگ ها و المان های دیگر یک بسته بندی بوده که علاوه بر محافظت از بسته بندی، هویت مشخصی را از برند به تصویر میکشد.
چند سالی است که اهمیت این بخش از تولید، برای صاحبان برندها مبرز شده و به کرات می بینیم که طراحی بسته بندی و همچنین آگهی های تبلیغی برندها توسط گرافیست های درجه یک انجام می شود. همچنین جایزه ویژه بسته بندی محصولات هم به منظور شناسایی طراحان برتر در این عرصه و افزایش انگیزه تولید کنندگان در به کارگیری هنرمندان تعبیه شده است.
شرکت تولیدی حلاوت پردیس یکی از شرکت های حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی شیرینی و شکلات تهران است که محصولات دو برند «شکلات ما» و «لاویش» را در این رویداد عرضه کرده است.
به گفته فرناز خرم مدیر بازرگانی شرکت حلاوت پردیس، این مجموعه تولیدی توجه ویژه ای به بسته بندی محصولات دارد و علاوه بر تولید شکلات های لاویش با کیفیت بهتر، تغییرات عمده ای هم در بسته بندی ها اعمال کرده است زیرا به اعتقاد او مشتری در وهله اول با بسته بندی ارتباط برقرار می کند، هر چه این طراحی ها زیباتر باشد، مشتری بیشتری جذب می کند. از طرفی باید کیفیت کالا هم رضایت بخش باشد.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که کیفیت کلا منحصر به فرد و بسته بندی محصولات هم ساده و هنری باشد. محصولات لاویش به روسیه، عراق، پاکستان، افغانستان و عمان هم صادر می شود.
این مدیر بازرگانی درباره کیفیت شکلات تولیدی در ایران اظهار کرد: ایران به راحتی می تواند در برابر تولیدکننده های قدر شکلات در خارج قد علم کند اما تحقق این ادعا مستلزم بهبود شرایط اقتصادی کشور است.