تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

نمایشگاه بین‌المللی تهران، بستر شکل‌گیری صادرات غیرنفتی ایران

در نشست «رویدادهای تجاری، پیشران توسعه صادرات غیرنفتی»، صدیف بیک‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، بر نقش نمایشگاه‌های تخصصی در تحقق صادرات پایدار تأکید کرد و گفت: نمایشگاه هدف نیست، بلکه ابزاری است برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی.

27 مهر 1404
در نمایشگاه بین المللی تهران
0 0

صدیف بیک‌زاده در آغاز سخنان خود با اشاره به پیوند میان رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی اظهار داشت:«هر اقتصادی به دنبال ایجاد رفاه اجتماعی برای هموطنان خود است و این رفاه، بدون رشد اقتصادی به دست نمی‌آید. رشد اقتصادی نیز نیازمند اصلاح ابزارها و متغیرهایی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها صادرات است.»

وی افزود:«در معادله رشد اقتصادی، تراز تجاری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. به همین دلیل روز ملی صادرات فرصتی است تا همه فعالان اقتصادی گرد هم آیند و اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات را مرور کنند. ما باید فکر صادرات را به‌ویژه در بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد کنیم؛ هرچند این مسیر پیچیدگی‌های خود را دارد، اما با برنامه‌ریزی می‌توان آن را هموار ساخت.»

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به تجربیات دوران تحریم گفت:«تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نشان دادند که تجارت خارجی چه جایگاه حساسی در اقتصاد کشور دارد، چراکه نخستین حوزه‌ای که هدف قرار گرفت، صادرات و واردات بود. ما سال‌ها شعار می‌دادیم که درهای چاه‌های نفت را ببندیم و به صادرات غیرنفتی تکیه کنیم؛ امروز، به‌نوعی در همین مسیر قرار گرفته‌ایم و باید آن را فرصتی برای رشد بدانیم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد:«در کشورهای پیشرفته، از جمله ایالات متحده آمریکا، از دهه‌ها قبل مفهومی با عنوان “به فکر صادرات باش” در بنگاه‌های کوچک و متوسط نهادینه شده است. حتی در دانشگاه MIT کتابی در این زمینه تدوین شده که هدف آن ایجاد ذهنیت صادراتی در میان صاحبان کسب‌وکار است.»

بیک‌زاده در ادامه گفت:«یکی از مهم‌ترین ابزارهای عملی در مسیر تحقق صادرات، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی است. نمایشگاه هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای دستیابی به هدف بزرگ‌تر یعنی توسعه صادرات و رشد اقتصادی است.»

او با اشاره به گزارش اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) افزود:«سالانه بیش از ۳۲ هزار رویداد نمایشگاهی در جهان برگزار می‌شود که در آن‌ها ۴.۷ میلیون شرکت‌کننده و ۳۱۸ میلیون بازدیدکننده حرفه‌ای حضور دارند. اثر اقتصادی مستقیم این رویدادها بالغ بر ۳۶۸ میلیارد یورو و میزان اشتغال مستقیم حاصل از آن‌ها حدود ۴.۳ میلیون نفر است. این آمار نشان می‌دهد که نمایشگاه‌ها بستر شکل‌گیری تجارت جهانی و صادرات پایدار هستند.»

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با اشاره به کارکردهای چندبعدی نمایشگاه‌ها اظهار داشت:«نمایشگاه‌ها تنها محل عرضه کالا نیستند، بلکه محلی برای ارتباط مستقیم تولیدکننده و خریدار خارجی، انتقال فناوری و نوآوری، ایجاد رقابت میان بنگاه‌ها و کشف نیازهای بازار جهانی هستند. در این فضا شرکت‌ها برند و اعتبار بین‌المللی پیدا می‌کنند، سرمایه‌گذاری مشترک شکل می‌گیرد و ورود به بازارهای جدید تسهیل می‌شود.»

وی افزود:«نمایشگاه‌ها به‌عبارتی پلی مؤثر میان تولیدکنندگان و بازارهای صادراتی‌اند و نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت و تنوع محصولات ایفا می‌کنند.»

دکتر بیک‌زاده در ادامه به جایگاه نمایشگاه بین‌المللی تهران اشاره کرد و گفت:
«در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، سالانه بیش از ۷۰ رویداد تخصصی و بین‌المللی با حضور ۲۰ هزار بنگاه اقتصادی برگزار می‌شود و حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده تخصصی از این رویدادها دیدن می‌کنند. این فعالیت‌ها نه تنها به توسعه صادرات کمک می‌کند، بلکه در اشتغال‌زایی، جذب سرمایه و رونق شهری نیز نقش بسزایی دارد.»

وی در پایان با اشاره به تحقیقات اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها تصریح کرد:«شرکت‌هایی که به‌صورت مستمر در رویدادهای نمایشگاهی حضور دارند، تا ۳۰ درصد پایداری بیشتری در صادرات دارند. صنعت رویدادمحور صنعتی آینده‌نگر و ارزش‌آفرین است و توسعه آن به‌معنای توسعه صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری و تعامل بین‌المللی خواهد بود.
امید است با حمایت دولت و مشارکت فعالان اقتصادی، نمایشگاه‌های ایران به پلتفرمی هوشمند و راهبردی برای توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل شوند.»

 








بیشتر بخوانید

پشت پرده قیمت گوشت و مرغ

پشت پرده قیمت گوشت و مرغ

27 مهر 1404
زبان بی‌کلام فرش ایرانی؛ معنا در رنگ و نقش

زبان بی‌کلام فرش ایرانی؛ معنا در رنگ و نقش

27 مهر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

نمایشگاه بین‌المللی تهران، بستر شکل‌گیری صادرات غیرنفتی ایران

پشت پرده قیمت گوشت و مرغ

زبان بی‌کلام فرش ایرانی؛ معنا در رنگ و نقش

چطور مرغدار شویم؟! راه‌اندازی مرغداری از مجوز تا جوجه‌ریزی

اولین خبرنگار هوش مصنوعی ایرانی در جیتکس ۲۰۲۵ دبی

وزیرصمت: متافو تبریز سکوی جهش صنعت فولاد ایران در منطقه

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

7 شهریور 1404
تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

12 شهریور 1404
سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

16 شهریور 1404
تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

19 شهریور 1404
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

نمایشگاه بین‌المللی تهران، بستر شکل‌گیری صادرات غیرنفتی ایران

نمایشگاه بین‌المللی تهران، بستر شکل‌گیری صادرات غیرنفتی ایران

27 مهر 1404
پشت پرده قیمت گوشت و مرغ

پشت پرده قیمت گوشت و مرغ

27 مهر 1404
زبان بی‌کلام فرش ایرانی؛ معنا در رنگ و نقش

زبان بی‌کلام فرش ایرانی؛ معنا در رنگ و نقش

27 مهر 1404
چطور مرغدار شویم؟! راه‌اندازی مرغداری از مجوز تا جوجه‌ریزی

چطور مرغدار شویم؟! راه‌اندازی مرغداری از مجوز تا جوجه‌ریزی

27 مهر 1404
اولین خبرنگار هوش مصنوعی ایرانی در جیتکس ۲۰۲۵ دبی

اولین خبرنگار هوش مصنوعی ایرانی در جیتکس ۲۰۲۵ دبی

27 مهر 1404
وزیرصمت: متافو تبریز سکوی جهش صنعت فولاد ایران در منطقه

وزیرصمت: متافو تبریز سکوی جهش صنعت فولاد ایران در منطقه

26 مهر 1404
گذر از دار قالی تا خط تولید؛ روایت ایفنا از تاریخچه فرش ماشینی

گذر از دار قالی تا خط تولید؛ روایت ایفنا از تاریخچه فرش ماشینی

26 مهر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید