مریم توکلیان مدیرعامل شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه در آستانه برگزاری انتخابات انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایفنا گفت: عملکرد هیئت مدیره فعلی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت و ضعف داشته است. آنها برخی از چالشهایی را که بر سر راه برگزارکنندگان نمایشگاهها بودهاند، بررسی، پیگیری و رفع کردهاند و اقدامات به موقع و به جایی را انجام دادهاند و این یک نقطه قوت است.
او ضعف ارتباط میان هیئت مدیره فعلی انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران با اعضای انجمن صنفی مذکور را نقطه ضعف عملکرد آن گروه مدیریتی دانست و بیان کرد: به نظر من آنچه که اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان گزارش سالانه در جلسات سالانه ارائه میدهند، خبری سوخته است و هیچ تاثیری روی کار اعضای انجمن و وضعیت صنعت نمایشگاهی کشور ندارد.
مدیرعامل شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه ادامه داد: هر خبری باید در زمان مناسب خودش اطلاعرسانی شود.
توکلیان معتقد است که روشهای سنتی رفعکننده مشکلات و چالشهای نسل جدید نیستند بنابراین انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران باید تا اندازهای از تفکر سنتی فاصله بگیرد و از مدلهای جدید برنامهریزی و سازماندهی استفاده بکند. جوانها در مقابل روشهای جدید گارد نمیگیرند پس باید به عضویت هیئت مدیره انجمن صنفی مذکور دربیایند.
او به تاثیر بانوان در ارتقای صنعت نمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: بانوان در برخی از زمینهها میتوانند نقش موثری را در بدنه صنعت نمایشگاهی کشور ایفا کنند و ما میدانیم که بانوانی هستند که در بدنه صنعت نمایشگاهی ایران و جهان فعالیت میکنند اما آنچنان که باید و شاید در ایران دیده نمیشوند.
او افزود: من میخواهم به عنوان نماینده بانوانی که در بدنه صنعت نمایشگاهی حضور دارند، نقش جدیتری را برعهده بگیرم و میدانم که بانوان اغلب در مدیریت پروژهها دید کلانتر و جزئینگرانهتری دارند. این دید میتواند ترکیبی از خلاقیت، اجرا و تعامل باشد.
مدیرعامل شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه بیان کرد: بانوان میتوانند تیمهای چند وظیفهای را مدیریت کنند چون مهارت زیادی در همدلی و برقراری ارتباط بین فردی دارند.
توکلیان افزود: بانوان در زمانهای بحرانی یک سبک مدیریتی تعاملی و حمایتی را اتخاذ میکنند و این نقش در رویدادهای زنده ارزشمند است.
او بیان کرد: آنها درک بهتری از رفتارها و نیازهای مخاطبانش دارند و میتوانند عملکرد موثرتری در بعد جذب بازدیدکننده داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه ادامه داد: بانوان میتوانند تجربیات را خلق کنند و مهارت شبکهسازی پایدار را دارند یعنی میتوانند روابط کاریشان را به روابط بلند مدت و پایدار تبدیل کنند پس میتوانند شرکتکنندگان نمایشگاهها را به شرکتکنندگان وفادار و پایدار تبدیل کنند.
توکلیان گفت: بانوان میتوانند با رویکرد تعاملیشان اعتماد را در مذاکرات ایجاد کنند. آنها شنوندگان فعالی هستند.
او افزود: بانوان روی دیپلماسی نرم نمایشگاهی تاثیر میگذارند.
توکلیان خبر داد: شرکت آسیا پاسارگاد خاورمیانه در دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۴ نمایشگاه قیر، آسفالت، سیمان و بتن را برگزار میکند.