تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

برندسازی؛ حوزه‌ای فراتر از فضای فیزیکی و تجربه بصری

طراحی غرفه و برندینگ سازمانی فراتر از یک فضای فیزیکی است و باید بتواند حس تعامل، اعتبار و جذابیت برند را تقویت کند و با توجه به چالش افت برندینگ و لزوم توجه به هویت سازمانی فعالان در نمایشگاه‌ها، پنل تخصصی «برندسازی در نمایشگاه‌ها؛ نقش طراحی غرفه در تصویر برند» برگزار و راهکارهایی برای بازآفرینی طراحی غرفه‌ها با تکیه بر هویت سازمانی و تعامل پویا با مخاطبان پیشنهاد شد.

17 خرداد 1404
در گالری, نمایشگاه اصفهان
0 0

به گزارش ایفنا، در جریان اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی، پنل تخصصی «برندسازی در نمایشگاه‌ها؛ نقش طراحی غرفه در تصویر برند» با حضور هومن مشایخی؛ طراح، مشاور و مدیر امور نمایشگاهی، محمدرضا میمند؛ مشاور و مدرس برند و سیدرضا حسینی لاهیجی؛ استاد دانشگاه و متخصص زیبایی‌شناسی، هنر و طراحی، برگزار شد.

تأثیر بی‌بدیل خاطره روانی سفر مخاطب به غرفه

هومن مشایخی، طراح، مشاور و مدیر امور نمایشگاهی به عنوان رئیس این پنل تخصصی، با بیان اینکه سازه نمایشگاهی باید برای مخاطب جلب توجه کند، اظهار کرد: در صورتی که سازه نمایشگاهی برای مخاطب جلب توجه کند، مخاطب نسبت به حضور و شناسایی برند تمایل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سفر مخاطب در غرفه از برخورد ابتدایی تا خروج او ادامه دارد و مخاطب خاطره‌ای از غرفه با خود می‌برد، افزود: عوامل مختلفی بر سفر مخاطب در غرفه تأثیرگذار است و تأثیر روانی غرفه، برندسازی و مبلمان مورد استفاده را نمی‌توان بر بازدیدکننده نادیده گرفت و باید توجه داشته باشیم که خاطره روانی می‌تواند تأثیر بسزایی بر تصمیم و ذهن مخاطب غرفه داشته باشد.

فرصت ۳۰ ثانیه‌ای جذب مخاطب در نمایشگاه

سیدرضا حسینی لاهیجی، استاد دانشگاه و متخصص زیبایی‌شناسی، هنر و طراحی نیز در این پنل تخصصی با بیان اینکه زمانی که صحبت از برند می‌شود، تنها منظور آرم یا نشانه نیست، اظهار کرد: منظور از برند، هویت و شخصیت است و برندسازی فرایندی است که کمک می‌کند شخصیت‌پردازی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه برندینگ نمایشگاهی در طول ۲۰ سال گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته و رقابت‌هایی در این حوزه ایجاد شده است و اکنون برندینگ عملیاتی بسیار مهم به شمار می‌رود، افزود: امروز نمایشگاه جزو تکنیک‌ها و دستاوردهای ضروری هر شهر به شمار می‌رود تا تبادل کالا و تولید ثروت صورت گیرد.

استاد دانشگاه و متخصص زیبایی‌شناسی، هنر و طراحی با بیان اینکه زمانی که یک شهر دارای نمایشگاه می‌شود، باید خود را بازسازی کند تا نمایشگاهی خوب به نمایش بگذارد و اعتبار و آبروی نمایشگاه را حفظ کند، تصریح کرد: امروز شهرها با برندینگ برای جذب گردشگر با یکدیگر رقابت می‌کنند و ساختار یک غرفه ویترینی برای نمایش خدمات و کالا به شمار می‌رود.

حسینی لاهیجی ادامه داد: مبلمان جزو سخت افزار یک غرفه است که تنها شامل صندلی نمی‌شود و تمام ابزاری که در محیط چیدمان می‌شود تا کاربری غرفه را برای بازدیدکنندگان فراهم کند، به عنوان مبلمان شناخته می‌شود؛ استفاده از مبلمان مناسب باعث می‌شود اطلاعات به خوبی دریافت شود و بازدیدکنندگان راحتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبلمان می‌تواند به کارکرد غرفه سرعت بخشد، گفت: در نمایشگاه‌ها ۳۰ ثانیه فرصت وجود دارد که بازدیدکننده جذب و به مشتری وفادار تبدیل شود و به همین دلیل، مشاور طراحی و معماری باید حضور داشته باشد تا فرایندها را تحلیل و مدل چیدمان و مبلمان مورد نیاز را تأمین کند.

 

افت برندینگ در نمایشگاه‌ها

محمدرضا میمند، مشاور و مدرس برند با بیان اینکه شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، فقط قرار نیست محصول و خدمت خود را ارائه دهند و برند نمایشگاهی در این فرایند برای حضور مؤثر در نمایشگاه تعریف می‌شود، اظهار کرد: برندینگ نمایشگاهی روند ویژه‌ای دارد و هویت سازمان و خدمات آن را به بهترین شیوه ممکن معرفی می‌کند.

وی افزود: برندینگ پیش‌تر بخشی از مارکتینگ و بازرگانی محسوب می‌شد، اما اکنون هویتی است که از ارزش‌های سازمانی نشئت می‌گیرد؛ ارزش‌های سازمانی از فلسفه شکل‌گیری سازمان ناشی می‌شود و پیش‌بینی نیازهای روانی مخاطب بر آن تأثیرگذار است.

مشاور و مدرس برند با بیان اینکه در نمایشگاه فرصتی وجود دارد که مخاطبان تنها به هویت بصری ارائه دهنده خدمت توجه نکنند، تصریح کرد: برندینگ در نمایشگاه‌ها افت کرده است، طرح‌ها بر مبنای هویت سازمانی شرکت‌ها نیست و طرح‌هایی مشابه در نمایشگاه‌های مختلف تکرار می‌شود، اما زمانی که طرح مبتنی بر برند یک شرکت‌کننده طراحی شود، طرح جذابیت خود را حفظ می‌کند و المان‌هایی در نظر گرفته می‌شود که در نمود برندینگ شرکت تأثیرگذار است.

برچسب ها: برندسازی نمایشگاهیبرندینگ بصریبرندینگ در نمایشگاهبرندینگ سازمانیبرندینگ شهریتجربه بازدیدرضا حسینی لاهیجیسفر مخاطبطراحی غرفهمبلمان نمایشگاهیمحمدرضا میمندنمایشگاه و برندهومن مشایخیهویت برندهویت سازمانی

بیشتر بخوانید

غرفه سازی نمایشگاه

نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاه

22 آذر 1401
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

صنعت نمایشگاهی ساختاری زنده از تعامل، آگاهی و شکوفایی است

برندسازی؛ حوزه‌ای فراتر از فضای فیزیکی و تجربه بصری

پیشگیری از افول صنعت نمایشگاه با همدلی و همراهی

از سنت تا مدرنیته؛ مسیری برای ارتقای جایگاه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی

آسیب‌های صنعت نمایشگاهی؛ از تحریم‌ها تا ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی

آلبوم عکس از روز جهانی نمایشگاه ها

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

صنعت نمایشگاهی ساختاری زنده از تعامل، آگاهی و شکوفایی است

صنعت نمایشگاهی ساختاری زنده از تعامل، آگاهی و شکوفایی است

17 خرداد 1404
برندسازی؛ حوزه‌ای فراتر از فضای فیزیکی و تجربه بصری

برندسازی؛ حوزه‌ای فراتر از فضای فیزیکی و تجربه بصری

17 خرداد 1404
پیشگیری از افول صنعت نمایشگاه با همدلی و همراهی

پیشگیری از افول صنعت نمایشگاه با همدلی و همراهی

17 خرداد 1404
از سنت تا مدرنیته؛ مسیری برای ارتقای جایگاه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی

از سنت تا مدرنیته؛ مسیری برای ارتقای جایگاه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی

17 خرداد 1404
آسیب‌های صنعت نمایشگاهی؛ از تحریم‌ها تا ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی

آسیب‌های صنعت نمایشگاهی؛ از تحریم‌ها تا ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی

17 خرداد 1404
آلبوم عکس از روز جهانی نمایشگاه ها

آلبوم عکس از روز جهانی نمایشگاه ها

17 خرداد 1404
تبریز میزبان بعدی اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی خواهد بود

تبریز میزبان بعدی اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی خواهد بود

17 خرداد 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید