تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

از سنت تا مدرنیته؛ مسیری برای ارتقای جایگاه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی

در پنل تخصصی بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار دیپلماسی تجاری ایران در نمایشگاه‌های جهانی اکسپو، به بررسی نقش دیپلماسی تجاری ایران در نمایشگاه‌های جهانی اکسپو پرداخته شد و شرکت‌کنندگان در این پنل، بر اهمیت حضور موفق در رویدادهای اکسپو تأکید کردند و نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی کشور مورد بحث قرار گرفت.

17 خرداد 1404
در گالری, نمایشگاه اصفهان
0 0

به گزارش ایفنا، سومین پنل تخصصی اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی با عنوان «بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار دیپلماسی تجاری ایران در نمایشگاه‌های جهانی اکسپو» با حضور علی رجب‌زاده؛ عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، امیر روشن‌بخش قنبری؛ معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، محمد مهدی تندگویان؛ رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و فهیمه زارع‌زاده؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، برگزار شد.

تبدیل نمایشگاه‌های جهانی اکسپو به یکی از مهمترین پلتفرم‌ها

در این پنل تخصصی، علی رجب‌زاده، عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها با بیان اینکه نمایشگاه‌های جهانی اکسپو در قرن حاضر به یکی از مهمترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: حضور موفق در اکسپو از مولفه‌هایی مؤثر پیروی می‌کند که این مؤلفه‌ها باید مورد توجه قرار داشته باشد.

لزوم توجه به تصویر و هویت ملی کشور در اکسپوها

فهیمه زارع‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس همچنین در این پنل اظهار کرد: با شکل‌گیری اکسپو در سال ۱۸۵۱، فعالان انقلاب صنعتی به این نقطه رسیدند که برای پیشرفت صنایع و فناوری‌ها، باید بشر را با توسعه و پیشرفت‌های خود و انقلاب صنعتی آشنا کنند

وی با بیان اینکه توجه به تصویر و هویت ملی کشور در اکسپوها از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متأسفانه دچار آشفتگی برنامه هستیم و تصویری از ایران عزیزمان در اکسپوها ساخته نشده است، افزود: می‌توان بخش خصوصی را در شورای تصمیم‌گیری اکسپوها شرکت داد.

تضاد میان سنت و مدرنیته؛ بزرگترین اشتباه در قرن گذشته

امیر روشن‌بخش قنبری، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده بزرگترین اشتباه در قرن گذشته، تضاد میان سنت و مدرنیته بوده است، اظهار کرد: اکسپو از ملزومات و نیازهای حوزه اندیشه و اجتماعی، نیازهای بشری را احصا و آن را به یک نیاز برای پاسخ در حوزه تجارت تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه اکسپو نگاه انسان در آینده را بررسی می‌کند، افزود: اکسپو فرصتی است که نیازهای اجتماعی انسان را از مسیر تجاری‌سازی مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهد و فضایی است که فعالان حوزه‌های مختلف می‌توانند دستاوردهای تکنولوژیکی خود را به نمایش بگذارند تا تمام افراد سراسر جهان از توانمندها آگاه شوند.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی به عنوان نماینده ایران در اسکپوهای مختلف نقش‌آفرینی می‌کرده و وظایف خود در ارتباط با برگزاری غرفه ایران در اکسپو را انجام می‌داده است که انتخابی صحیح تلقی می‌شود.

روشن‌بخش قنبری ادامه داد: در حوزه مغزافزار، افرادی تحت عنوان قوه عاقله با یکدیگر مشارکت می‌کردند و به جمع‌بندی مناسبی می‌رسیدند و در حوزه سخت افزار نیز حضور بخش خصوصی پررنگ احساس شده و در حوزه اجرا، فعالیت‌ها با همراهی و همکاری بخش خصوصی پیش رفته است.

فضا برای مشارکت بخش خصوصی در اکسپوها فراهم شود

در ادامه پنل برگزار شده، محمد مهدی تندگویان، رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم شناخت اکسپو و بازگویی صحیح آن و بررسی عملکردها بر مبنای شناختی صحیح اظهار کرد: اکسپو در بستر دیپلماسی عمومی جای می‌گیرد و در بستر دیپلماسی عمومی می‌توان دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و تجاری را جاری کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه خود را در اکسپوها نسبت به آینده بشر و امکانات مورد نیاز پیش می‌بریم، افزود: تغییر سیاست‌ها و مدیریت‌ها و عدم توجه به کارشناسی در ادوار مختلف، اجرای فرایندها را با مشکل مواجه کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید توجه داشت که یکی از رسالت‌های اکسپو، نشان دادن مدل بازار است، تصریح کرد: مصوبه اکسپو است که تمام سالن‌ها ۲۰ درصد بخش خود را به فضای تجاری و بازار اختصاص دهند و امید است اکسپوی عربستان به خوبی برگزار شود.
تندگویان با بیان اینکه فضا برای مشارکت بخش خصوصی باید فراهم و منافع بخش خصوصی تأمین شود، ادامه داد: برای تمام اکسپو ها برای بخش خصوصی فراخوان زده شد، اما پاسخی دریافت نشده است و اگر بخش خصوصی از ابتدا در روند اسکپو قرار داشته باشد، در سناریو نیز از آنها استفاده می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد ایراناکسپوامیر روشن‌بخش قنبریایران در اکسپوبخش خصوصیتصویر ملیدیپلماسی تجاریدیپلماسی عمومیسنت و مدرنیتهصنعت نمایشگاهیعلی رجب‌زادهفهیمه زارع‌زادهمحمدمهدی تندگویاننمایشگاه جهانینمایشگاه‌های بین‌المللی

بیشتر بخوانید

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

11 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد کشور است

11 تیر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

طلای سبز در ایران مال

صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ تعرفه ها را تا 50 درصدکاهش دادیم

ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

آغاز ایران اکسپو 2025

آغاز ایران اکسپو 2025

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

2 مرداد 1404
طلای سبز در ایران مال

طلای سبز در ایران مال

2 مرداد 1404
صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

2 مرداد 1404
افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

1 مرداد 1404
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛  تعرفه ها را  تا 50 درصدکاهش دادیم

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ تعرفه ها را تا 50 درصدکاهش دادیم

31 تیر 1404
ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

31 تیر 1404
آلبوم عکس مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران زیرساخت

آلبوم عکس مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران زیرساخت

30 تیر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید