تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

شمشیر دو لبه فضای دیجیتال برای بقای صنعت نمایشگاهی

17 خرداد 1404
در گالری, نمایشگاه اصفهان
0 0

در عصر جدید که فناوری‌های نوین بر ساختارهای اقتصادی و صنعتی تأثیر عمیقی دارد، دیجیتالی شدن نه‌تنها به‌عنوان یک انتخاب، بلکه به‌عنوان یک الزام برای بقای صنعت نمایشگاهی مطرح و نیازمند چاره‌اندیشی است که در همین راستا، پنل اختصاصی «عصر دیجیتال و هوش مصنوعی، بازآفرینی صنعت نمایشگاهی از نگاه راهبردی» در جریان اجلاس سراسری فعالان صنعت نماشگاهی، برگزار و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رفتن صنعت نمایشگاهی به سمت دیجیتالی شدن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایفنا، نخستین پنل تخصصی اجلاس سراسری فعالان صنعت نماشگاهی  با عنوان «عصر دیجیتال و هوش مصنوعی، بازآفرینی صنعت نمایشگاهی از نگاه راهبردی» با حضور رسول سراییان؛ مدیرعامل شرکت سیماآترون و مشاور تحول دیجیتال، شهریار آل‌شیخ؛ فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه، عباس برهانی؛ مدیر برنامه‌ریزی شکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

دیجیتالی شدن؛ شرط بقای صنعت در دنیای آینده

رسول سراییان، مدیرعامل شرکت سیماآترون و مشاور تحول دیجیتال در این پنل تخصصی اظهار کرد: اگر صنعتی قصد دارد با مزیت رقابتی زنده بماند و به بقای خود ادامه دهد، چاره‌ای جز دیجیتالی شدن نخواهد داشت.

وی افزود: زمانی می‌توان ادعا کرد که صنعت نمایشگاهی دیجیتالی شده است که بتواند از محل جمع‌آوری داده، برای خود خلق ارزش داشته باشد و بهره‌وری مناسبی انجام شود که باید توجه داشت بهره‌وری مناسب نشئت گرفته از کاهش هزینه‌ها و استفاده بیشتر از دارایی‌ها است.

 

 

کاربرد فضای دیجیتال برای مداخله در تمام اجزای صنعت نمایشگاهی

شهریار آل‌شیخ، فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه نیز در این پنل تخصصی با بیان اینکه دیجیتالی شدن تمام ابعاد زندگی را فراگرفته است و تمام اجزای زندگی به آن وابسته و موضوع فراتر از انتخاب بشر رفته است، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در فرایندها چگونه می‌توان از عنصر دیجیتالی شدن استفاده کرد و این اقدام در سطح کلان صنعت چه تأثیری دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در کارکرد بازاریابی دارد تا فعل اقتصادی شکل گیرد، افزود: اگر هدف کارکرد نمایشگاه، شبکه‌سازی باشد، دیجیتالی شدن فضایی را شکل می‌دهد که می‌تواند صنعت نمایشگاه را تحت تأثیر قرار دهد و دیجیتالی شدن ممکن است نیاز به نمایشگاه را در شکل فعلی خود از بین ببرد.

فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه با بیان اینکه دیجیتالی شدن در سطح اجرا و برنامه‌ریزی می‌تواند مورد کاربرد قرار گیرد، تصریح کرد: اگر نمایشگاه را در سطح بازاریابی مداخله‌ گر بدانیم، باید فضای بازاریابی فراهم شود و انتخاب صحیح ترکیب‌ها موضوعی است که می‌توان از آن در حوزه دیجیتالی شدن استفاده کرد تا ارتباط میان بازدیدکننده و غرفه‌دار به خوبی شکل گیرد.

آل‌شیخ با بیان اینکه باید مخاطب‌سنجی دقیقی داشته باشیم و در این مسیر، ارتباط B2B به صورت صحیح ایجاد شود، ادامه داد: می‌توان از فضای دیجیتال برای مداخله در تمام اجزای صنعت نمایشگاهی بهره گرفت و از حوزه تحول دیجیتال استفاده و بر اساس نیازها، فرایندها را شخصی‌سازی کرد و باید توجه داشت که شخصی‌سازی فرایندها از طریق هوش مصنوعی امکان‌پذیر و از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

فضای دیجیتال مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد

همچنین در این پنل تخصصی، عباس برهانی؛ مدیر برنامه‌ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: فضای دیجیتال مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد و پس از استقرار تحول دیجیتال، ممکن است محصول اصلی نمایشگاه جایگاه و اولویت خود را از دست بدهد و برای این اتفاق، باید هرچه سریع‌تر به فکر راهکاری مؤثر باشیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که چاره‌اندیشی داشته باشیم، می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم، افزود: آنچه که در حوزه دیجیتالی‌سازی اهمیت بالایی دارد، یکپارچگی داده‌ها است؛ صنعت نمایشگاهی حلقه‌های مختلفی را درگیر می‌کند و دوگانگی در صنعت، مانع یکپارچگی می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر بخواهیم به تفاهم و همبستگی برسیم و همدلی و چاره‌اندیشی داشته باشیم، باید توجه داشت که چگونه می‌توان از پلتفرمی مشترک استفاده کرد و داده‌ها را با حفظ تمام اصول محرمانگی و مالکیت معنوی داده‌ها، به اشتراک گذاشت.

برهانی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان اعلام کرد صنعت نمایشگاهی آمادگی دارد به سمت تحول دیجیتال گام بردارد که دیتا و داده‌های لازم به صورت منسجم و یکپارچه وجود داشته باشد و نظام‌های مدیریتی، سبک مدیریت چابک را انتخاب کنند

برچسب ها: اجلاس سراسری نمایشگاهیارتباط B2Bبازآفرینی صنعت نمایشگاهیبازاریابی دیجیتالپلتفرم دیجیتالتحول دیجیتالداده محوردیجیتالی شدنرسانه نمایشگاهیرسول سراییانسیماآترونشهریار آل‌شیخصنعت نمایشگاهیعباس برهانیمخاطب‌سنجی دیجیتالمدل کسب و کار دیجیتالمدیریت چابکنمایشگاه‌های بین‌المللیهوش مصنوعییکپارچگی داده

بیشتر بخوانید

ضرورت هم‌فکری و تعامل در استانداردسازی فرایندها و رویه‌ها

12 تیر 1404
صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

صنعت نمایشگاهی در پیچ‌وخم تغییرات جدی

11 تیر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

طلای سبز در ایران مال

صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ تعرفه ها را تا 50 درصدکاهش دادیم

ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

9 فروردین 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

آغاز ایران اکسپو 2025

آغاز ایران اکسپو 2025

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

دنبال مبل با متریال خوب هستی بیا اینجا

2 مرداد 1404
طلای سبز در ایران مال

طلای سبز در ایران مال

2 مرداد 1404
صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

صنف رایانه ای در نمایشگاه ایران زیرساخت

2 مرداد 1404
افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

افتتاح نمایشگاه داروهای گیاهی و مکمل ها ایرانمال

1 مرداد 1404
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛  تعرفه ها را  تا 50 درصدکاهش دادیم

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران؛ تعرفه ها را تا 50 درصدکاهش دادیم

31 تیر 1404
ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

ایران زیرساخت اولین نمایشگاه بعداز جنگ درتهران

31 تیر 1404
آلبوم عکس مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران زیرساخت

آلبوم عکس مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران زیرساخت

30 تیر 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید