تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • نمایشگاه ایران مال
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
    • شهروند خبرنگار
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

شمشیر دو لبه فضای دیجیتال برای بقای صنعت نمایشگاهی

17 خرداد 1404
در گالری, نمایشگاه اصفهان
0 0

در عصر جدید که فناوری‌های نوین بر ساختارهای اقتصادی و صنعتی تأثیر عمیقی دارد، دیجیتالی شدن نه‌تنها به‌عنوان یک انتخاب، بلکه به‌عنوان یک الزام برای بقای صنعت نمایشگاهی مطرح و نیازمند چاره‌اندیشی است که در همین راستا، پنل اختصاصی «عصر دیجیتال و هوش مصنوعی، بازآفرینی صنعت نمایشگاهی از نگاه راهبردی» در جریان اجلاس سراسری فعالان صنعت نماشگاهی، برگزار و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رفتن صنعت نمایشگاهی به سمت دیجیتالی شدن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایفنا، نخستین پنل تخصصی اجلاس سراسری فعالان صنعت نماشگاهی  با عنوان «عصر دیجیتال و هوش مصنوعی، بازآفرینی صنعت نمایشگاهی از نگاه راهبردی» با حضور رسول سراییان؛ مدیرعامل شرکت سیماآترون و مشاور تحول دیجیتال، شهریار آل‌شیخ؛ فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه، عباس برهانی؛ مدیر برنامه‌ریزی شکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

دیجیتالی شدن؛ شرط بقای صنعت در دنیای آینده

رسول سراییان، مدیرعامل شرکت سیماآترون و مشاور تحول دیجیتال در این پنل تخصصی اظهار کرد: اگر صنعتی قصد دارد با مزیت رقابتی زنده بماند و به بقای خود ادامه دهد، چاره‌ای جز دیجیتالی شدن نخواهد داشت.

وی افزود: زمانی می‌توان ادعا کرد که صنعت نمایشگاهی دیجیتالی شده است که بتواند از محل جمع‌آوری داده، برای خود خلق ارزش داشته باشد و بهره‌وری مناسبی انجام شود که باید توجه داشت بهره‌وری مناسب نشئت گرفته از کاهش هزینه‌ها و استفاده بیشتر از دارایی‌ها است.

 

 

کاربرد فضای دیجیتال برای مداخله در تمام اجزای صنعت نمایشگاهی

شهریار آل‌شیخ، فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه نیز در این پنل تخصصی با بیان اینکه دیجیتالی شدن تمام ابعاد زندگی را فراگرفته است و تمام اجزای زندگی به آن وابسته و موضوع فراتر از انتخاب بشر رفته است، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که در فرایندها چگونه می‌توان از عنصر دیجیتالی شدن استفاده کرد و این اقدام در سطح کلان صنعت چه تأثیری دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در کارکرد بازاریابی دارد تا فعل اقتصادی شکل گیرد، افزود: اگر هدف کارکرد نمایشگاه، شبکه‌سازی باشد، دیجیتالی شدن فضایی را شکل می‌دهد که می‌تواند صنعت نمایشگاه را تحت تأثیر قرار دهد و دیجیتالی شدن ممکن است نیاز به نمایشگاه را در شکل فعلی خود از بین ببرد.

فعال نمایشگاهی و پژوهشگر توسعه با بیان اینکه دیجیتالی شدن در سطح اجرا و برنامه‌ریزی می‌تواند مورد کاربرد قرار گیرد، تصریح کرد: اگر نمایشگاه را در سطح بازاریابی مداخله‌ گر بدانیم، باید فضای بازاریابی فراهم شود و انتخاب صحیح ترکیب‌ها موضوعی است که می‌توان از آن در حوزه دیجیتالی شدن استفاده کرد تا ارتباط میان بازدیدکننده و غرفه‌دار به خوبی شکل گیرد.

آل‌شیخ با بیان اینکه باید مخاطب‌سنجی دقیقی داشته باشیم و در این مسیر، ارتباط B2B به صورت صحیح ایجاد شود، ادامه داد: می‌توان از فضای دیجیتال برای مداخله در تمام اجزای صنعت نمایشگاهی بهره گرفت و از حوزه تحول دیجیتال استفاده و بر اساس نیازها، فرایندها را شخصی‌سازی کرد و باید توجه داشت که شخصی‌سازی فرایندها از طریق هوش مصنوعی امکان‌پذیر و از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

فضای دیجیتال مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد

همچنین در این پنل تخصصی، عباس برهانی؛ مدیر برنامه‌ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: فضای دیجیتال مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد و پس از استقرار تحول دیجیتال، ممکن است محصول اصلی نمایشگاه جایگاه و اولویت خود را از دست بدهد و برای این اتفاق، باید هرچه سریع‌تر به فکر راهکاری مؤثر باشیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که چاره‌اندیشی داشته باشیم، می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم، افزود: آنچه که در حوزه دیجیتالی‌سازی اهمیت بالایی دارد، یکپارچگی داده‌ها است؛ صنعت نمایشگاهی حلقه‌های مختلفی را درگیر می‌کند و دوگانگی در صنعت، مانع یکپارچگی می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر بخواهیم به تفاهم و همبستگی برسیم و همدلی و چاره‌اندیشی داشته باشیم، باید توجه داشت که چگونه می‌توان از پلتفرمی مشترک استفاده کرد و داده‌ها را با حفظ تمام اصول محرمانگی و مالکیت معنوی داده‌ها، به اشتراک گذاشت.

برهانی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان اعلام کرد صنعت نمایشگاهی آمادگی دارد به سمت تحول دیجیتال گام بردارد که دیتا و داده‌های لازم به صورت منسجم و یکپارچه وجود داشته باشد و نظام‌های مدیریتی، سبک مدیریت چابک را انتخاب کنند

برچسب ها: اجلاس سراسری نمایشگاهیارتباط B2Bبازآفرینی صنعت نمایشگاهیبازاریابی دیجیتالپلتفرم دیجیتالتحول دیجیتالداده محوردیجیتالی شدنرسانه نمایشگاهیرسول سراییانسیماآترونشهریار آل‌شیخصنعت نمایشگاهیعباس برهانیمخاطب‌سنجی دیجیتالمدل کسب و کار دیجیتالمدیریت چابکنمایشگاه‌های بین‌المللیهوش مصنوعییکپارچگی داده

بیشتر بخوانید

برند لوازم خانگی بیم ،اصالت دارد

برند لوازم خانگی بیم ،اصالت دارد

2 آبان 1404
پنل های تخصصی در نمایشگاه الکامپ

پنل های تخصصی در نمایشگاه الکامپ

11 مهر 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

با کیمیاگر، خیالت از کیفیت UPVC راحته

شفر؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها در صنعت درب و پنجره

کمپرسور امبراکو، قلب تپنده ی یخچال های ایران

از در می‌ره بیرون، از پنجره میاد تو!

قدرت، زیبایی و کیفیت؛ انتخاب اول سازندگان!

خونه‌ای نیست که تسکو توش نباشه!

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

بابک زنجانی: قیمت دلار ربطی به ماشه ندارد / من اصلا وامی نگرفتم که به بانک بدهکار باشم

7 شهریور 1404
تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

تذکر قوه قضائیه به فرزین در رابطه با بابک زنجانی

12 شهریور 1404
سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

سفر امن با تویوتاهای بابک زنجانی

16 شهریور 1404
تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

تاکسی های بابک زنجانی به نصف جهان رسید

19 شهریور 1404
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

17 اردیبهشت 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

9 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

24 بهمن 1401
آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

آتیس، خیالتان از آسانسور راحت است

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

با کیمیاگر، خیالت از کیفیت UPVC راحته

با کیمیاگر، خیالت از کیفیت UPVC راحته

4 آبان 1404
شفر؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها در صنعت درب و پنجره

شفر؛ انتخاب حرفه‌ای‌ها در صنعت درب و پنجره

4 آبان 1404
کمپرسور امبراکو، قلب تپنده ی یخچال های ایران

کمپرسور امبراکو، قلب تپنده ی یخچال های ایران

4 آبان 1404
از در می‌ره بیرون، از پنجره میاد تو!

از در می‌ره بیرون، از پنجره میاد تو!

4 آبان 1404
قدرت، زیبایی و کیفیت؛ انتخاب اول سازندگان!

قدرت، زیبایی و کیفیت؛ انتخاب اول سازندگان!

4 آبان 1404
خونه‌ای نیست که تسکو توش نباشه!

خونه‌ای نیست که تسکو توش نباشه!

4 آبان 1404
سخنگوی دولت ؛ تصمیم درباره قیمت بنزین با مردم گرفته می‌شود.

سخنگوی دولت ؛ تصمیم درباره قیمت بنزین با مردم گرفته می‌شود.

3 آبان 1404
Instagram Whatsapp Youtube Telegram Facebook X-twitter
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

افزودن لیست پخش جدید