مدیرعامل برفاب دلیجان مطرح کرد؛
نمایشگاه صنعت ساختمان پیشرفت چشمگیری نداشت
داود شفیعی معتقد است که محصولات بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان فاقد نوآوری بود.
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران(ایفنا)، داود شفیعی مدیرعامل شرکت برفاب دلیجان درباره حضور این شرکت در بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمانی گفت: برفاب دلیجان تولیدکننده عایق های رطوبتی و انواع مشتقات پلیمری برای رطوبت است.
وی افزود: قیرگونیهای سنتی بعدها تبدیل به ایزوگام شد و الان عایق های مایع کاربرد دارد و برفاب دلیجان هم برای اولین بار عایقهای مایع را ارائه و کیفیت یکسری از محصولات را ارتقاء داده است. این عایقها را در دیوار و همه جای ساختمان میتوان استفاده کرد.
این مدیرعامل با اشاره به ارسال محصولات به افغانستان و عراق بیان کرد: ۴۰۵ شرکت تولیدکننده ایزوگام در ایران هستند و ۱۰۵ کارخانه در دلیجان قرار دارد که ۴۵ درصد از کل را شامل می شود. متاسفانه ایزوگام تقلبی به دلیل استفاده از قیرهای اسیدی که از تسویه روغن به دست می آید دربازار زیاد شده است؛ این مسئله باعث شده که در عراق هم دیگر ایزوگام ایرانی خریدار ندارد و ایزوگام درجه ۱ را از ترکیه تهیه میکنند.
به گفته او دلایل زیاد برای رشد ساختمان در ایران وجود دارد اما باید زیر ساختهایش هم وجود داشته باشد. از طرفی مردم گمان میکنند همه ایزوگامها مثل هم هستند و فقط در کارهای لوکس از ایزوگامهای مناسب استفاده میشود.
شفیعی بیان کرد: پیشرفت صنعت ساختمان در بحث نمایشگاهی چشمگیر نبوده است. کرونا باعث شد تا این دوره نمایشگاه شلوغ باشد اما نوآوری در محصولات دیده نمیشود.
وی ادامه داد: صنعت ساختمان از ۲۰ سال پیش با افزایش جمعیت ایران رشد کرد. حجم سرمایه گذاری سنگین در این حوزه اتفاق افتاد و همه مردم برای سرمایهگذاری ترغیب شدند. اما تحریمها باعث شد که دیگر رشد جمعیت مانند دهه شصت نباشد؛ لذا باید نگاهمان را برونمرزی کنیم تا خلاء بازار داخل از خارج جبران شود.