به گزارش ایفنا، ما به یازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته سر زدیم تا هم با مزههای نوین دنیای نوشیدنیها آشنا شویم و هم چند ساعتی از فضای مجازی دور شویم تا چشمهایمان به واسطه دیدن رنگهای زیبای نوشیدنیها، زیباییها را به نظاره بنشینند اما آنچه در ابتدا حواسمان را با خودش درگیر کرد، رنگها نبودند. بوی قهوه بود؛ در واقع ما در بدو ورود به فضای یازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنی، چای، قهوه و صنایع وابسته ناخواسته گام در مسیر سالنی گذاشتیم که ویترینی برای برندهای مختلف مطرح در عرصه قهوه به حساب میآید.
قهوهها، این دانههای خوشبو امروزه جای خودشان را در زندگی روزمره همه انسانها باز کردهاند اما نوجوانان توجه ویژهتری به آن دارند.
نوجوان ۱۳ سالهای میگفت دیروز هم به نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته آمدم و ۲۰ شات اسپرسو را تست کردم. او به گفته خودش به دلیل صرف تعداد زیادی از تسترهای قهوه نتوانسته بود خواب با کیفیت شبانهای داشته باشد.
در اینجا این سوال پیش میآید که به راستی چرا نوجوانان قهوه را جایگزین مناسبی برای چای میدانند و چرا برندهای چای در یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته آنچنان که باید و شاید دیده نمیشوند و غرفههایشان سوت و کورتر از آن چیزی است که تصور میشود؟
در پاسخ به این سوال باید گفت از شواهد و قرائن چنین برمیآید که امروزه سبک زندگی انسانها تغییر کرده و نوجوانان و جوانان تلاش میکنند تا حد ممکن بیدار بمانند تا به ظن خودشان بتوانند بهترین و بیشترین بهره را از عمرشان ببرند…
قهوه کافئین بالایی دارد و یک ماده محرک به حساب میآید.
کافئین یک ماده شیمیایی خوراکی است که به طور طبیعی در برخی از گیاهان وجود دارد.
مصرف این ماده از خوابیدن جلوگیری میکند.
دلیل دیگر استقبال زیاد نوجوانان از مصرف قهوه، تنوع موجود در میان محصولات صنعت قهوه است.
صنعت قهوه امروزه وسعت پیدا کرده و محصولاتی با تنوع زیاد را به مخاطبانش ارائه میدهد. این در صورتی است که چای تا به امروز تنوع چندانی نداشته اما با توجه به آنچه که حالا در برخی از غرفههای یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته دیده میشود، گویا صاحبان برندهای چای هم به فکر تنوعبخشی به محصولاتشان افتادهاند. مثلا در یک غرفه دیدیم که چای ترش با طعم طبیعی انار را در ویترینشان گذاشته بودند.
از سالن قهوه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته که بگذریم، به سالنهای نوشیدنیهای سرد و دمنوشها میرسیم.
این سالنها هم جذابیت خاص خودشان را دارند و یکی از آن جاذبهها، بازیهایی هستند که جوایزشان بسته یا پکی از محصولات برندهای مختلف شناخته شده در عرصه صنعت نوشیدنیهاست؛ در واقع بازدیدکنندگان یازدهمین نمایشگاه بینالمللی نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته میتوانند با حضور در غرفههای آن نمایشگاه، طعم انجام بازیهای گروهی و انفرادی چون فوتبال دستی، سنگ، کاغذ، قیچی و دارت را بچشند و پک یا بستهای از نوشیدنیهای گوارا را جایزه بگیرند و به خانه ببرند.
این امر نشان میدهد که برندهای معتبر مطرح در صنعت نوشیدنیها، راههای جدیدی را برای تبلیغ محصولاتشان امتحان میکنند.
شایان ذکر است که برندهای معتبری که محصولات انرژیزا تولید و ارائه میکنند، به نوجوانان زیر ۱۶ سال توصیه میکنند که از مصرف انرژیزاها اجتناب کنند و به جای آن آب بنوشند تا سلامتشان به خطر نیفتد.
یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته از ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شده و تا ۱ شهریور ماه سال جاری به کارش ادامه میدهد.