به گزارش خبرگزاری ایفنا، در این همایش که با حضور شرکتهای تبلیغاتی و صاحبان رسانه برگزار شد موضوعاتی از قبیل رسانههای نوین برای اطلاعرسانی، نقش و جایگاه هوش مصنوعی در تبلیغات برندها و نشانهشناسی فرهنگی تبلیغات تجاری در رادیو و تلویزیون بررسی شد.
سید محسن بنیهاشمی؛ استاد دانشگاه صداوسیما در بخشی از این همایش به افول سلیقه در تبلیغات و اطلاعرسانی اشاره کرد و گفت: ما به عنوان طراحان و ایده پردازان اطلاعرسانی و تولید در رسانههای مختلف، باید همواره این نکته را به یاد داشته باشیم که از سالیان پیش و نسلهای گذشته فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه ویژهای در خانواده و اخلاق ما داشته و لازم است در تمام تولیداتمان اعم از فیلم و سریال و خبر و تبلیغ به این جایگاه اهمیت بیشتری اختصاص داده و با حساسیت از آن حفظ و مراقبت کنیم.
وی مسئولیت اصلی در مراقبت از سلیقه و ذائقه فرهنگی مردم را با رسانهها دانسته و تأکید کرد: نمیتوانیم با یک سری تولیدات منفی که پیامهای پنهان اخلاقی داشته و دقیقاً کودکان سرزمین ما را هدف قرار میدهد توقع رشد و ارتقاء فرهنگ و ادب و اخلاق داشته باشیم.
در بخش دیگری از این همایش حسن کشاورز افشاری مدیرعامل سروش رسانه با ارائه آمار استقبال از برنامههای ورزشی و بخصوص فوتبال در تلویزیون ایران گفت: بزرگترین جامعه مخاطبین تلویزیون در دنیا فوتبال دوستها بوده و فوتبال در دنیا از 6 تا 60 سال مخاطب دارد.
وی با ذکر این نکته که در سال 2023 بیش از 2.13 میلیارد دلار در دنیا برای تبلیغات در دنیا گردش مالی ایجاد شده و پیشبینیهای معتبر از این حکایت دارد که در سال 2024 به بیش از 2.30 میلیارد دلار خواهد رسید.
گفتنی است هدف از برگزاری این همایش معرفی ظرفیتهای رسانههای کشور اعم از صداوسیما و سایر رسانهها در ارتقا، هدایت و توسعه فرهنگ و دانش مخاطبان عمومی و متخصص کشور بوده و از تمامی صاحبان رسانه اعم از تبلیغی و اطلاعرسانی دعوت شد تا با در نظر گرفتن شعائر ایرانی و اسلامی در کنار متدهای روز دنیا، به بنگاههای تولیدی و اقتصادی در اطلاعرسانی مشاوره دهند.