آرش حاجیعلی مدیر بخش ماشین آلات شرکت نان سحر در گفتوگو با ایفنا مطرح کرد؛
اطلاع رسانی نمایشگاه آگروفود ضعیف بود
به گفته یکی از مدیران صنعتی حاضر در نمایشگاه آگروفود، تعداد بازدیدکنندگان در این دوره کمتر از دوره های پیشین بود.
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، آرش حاجیعلی مدیر بخش ماشین آلات شرکت نان سحر با ۱۲ سال سابقه در زمینه تولید صفر تا صد نیازهای واحدهای صنفی نان حجیم، گفت: این شرکت دستگاه های مشترک با واحدهای شیرینی هم تولید می کند.
وی افزود: با تولید این دستگاه ها، عملا بر تامین نیازهای واحدهای پخت نان های حجیم در داخل کشور، به بازار آسیای میانه، آفریقا، کانادا و آفریقا هم محصولات ارائه شد. البته در بخش صادرات بحث هایی با بخش مالیات وجود دارد و آن هم این است که یک حساب روشن وجود ندارد.
حاجیعلی تاکید کرد که باید از هیات های خوب خارجی در نمایشگاه های ایرانی دعوت شود. شرکت در نمایشگاه های خارجی برای ایرانیان هزینه های بالایی دارد. در حال حاضر رقیب ایران ترکیه و ایتالیا هستند که در تمامی نمایشگاه های بینالمللی، با غرفه های بزرگ و صرف هزینه های سنگین شرکت می کنند. باتوجه به عدم حمایت ها، ایران نمی تواند با آنها رقابت کند.
این مدیر صنعتی با بیان اینکه زنجیره نان معاف از مالیات بر ارزش افزوده است، اضافه کرد: واحدهای صنفی نان ترجیح می دهند از یک زیرپله خرید کنند اما آن ارزش افزوده را پرداخت نکنند. صرف نظر از صحبت درباره کم یا زیاد بودن مالیات در کشور ایران، متاسفانه حمایت متناسب با مالیات صورت نمی گیرد.
به گفته او اطلاع رسانی بیست و نهمین نمایشگاه آگروفود نسبت به دوره های پیشین کمتر بود.