مدیر شرکت سیمینفر مطرح کرد؛
ایران بازار سیرهای بی کیفیت چینی شده است
با اینکه سیرهای کشت شده در ایران کیفیت بالایی دارند، سیرهای بی کیفیت چینی به وفور خریداری و مصرف می شود.
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، دارا جعفریان مدیر فروش و توسعه بازار شرکت سیمین فر به عنوان شرکت تولید سبزیجات خشک گفت: ایده تاسیس این مجموعه از یک اقدام قدیمی نشات گرفته است، در گذشته مادر بزرگ ها در فصول مختلف سبزیجات خشک می کردند، از همین رو پدر بزرگ و پدر بنده با احداث یک شرکت این کار را در قالب یک کار بهداشتی مطمئن و با کیفیت انجام داده و در اختیار مردم گذاشتند.
وی با اشاره به توزیع محصولات شرکت سیمین فر در تمامی شهرهای ایران و همچنین کشورهای خارجی افزود: این محصولات در بخش مصرف خانگی و همچنین به عنوان مواد اولیه بسیاری از رسته های صنایع غذایی همانند فرآورده های کنسروی، گوشتی، لبنیات، بیسکوئیت، سس و طعم دهنده استفاده می شوند. کشورهایی همانند آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، فرانسه، ژاپن، استرالیا، عمان، قطر، عربستان، روسیه ارمنستان و آذربایجان هم مشتریان خارجی محصولات سیمین فر به شمار می آیند.
به گفته جعفریان، سبزیجات برگی و سیر و پیاز ایران از نظر طعم و کیفیت در جهان رقیب ندارد. البته کشور هند در کشت سیر و پیاز تا حدودی رقیب ایران است. متاسفانه ایران به بازار سیرهای بی کیفیت کشور چین تبدیل شده در حالی که خود آنان، از سیر همدان بخاطر قابلیت های دارویی و خواص بسیار زیاد آن استفاده می کنند.
وی در پاسخ به اینکه چرا ایران از سیر چین استفاده می کند بیان کرد: یکی از علت ها، تفاوت قیمت است. متاسفانه هزینه تولید در ایران بالاست. اگر ایران از نظر کیفیت و تنوع محصول بتواند در بازار رقابت کند، قطعا از نظر قیمتی نمی تواند رقیب کشوری مانند هند باشد. تعرفه گاز به عنوان سوخت لازم برای تولید این محصولات هم بسیار گران شده است.
این مدیر فروش با اشاره به ارزآوری خوب صادرات خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در بخش صادرات محصول به صورت بسته بندی های مناسب و مشتری پسند بیشتر فعالیت داشته باشیم، ارزش افزوده بالاتری به دنبال خواهد داشت.