مدیرعامل گروه تولیدی مبل طاقدیس:
نمایشگاهها فرصت مناسبی برای برندسازی است
مدیر گروه تولیدی مبل طاقدیس حضور در نمایشگاههای بین المللی را در برندسازی موثر دانست و آن را محرکی برای رشد اقتصادی در صنعت مبل خواند
به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) داوود کریمیان افرا مدیرعامل گروه تولیدی مبل طاقدیس گفت: صنعت مبل در زمینههای تولید و فروش، صنعت به رشدی است اما چالشهای متفاوتی دارد به شکلی که بزرگترین چالش آن در بحث تأمین مواد اولیه و نوسان بازار و همچنین کمبود نیروی انسانی دارای مهارت است.
کریمیان افرا افزود: باتوجهبه اینکه هزینههای تولید در این صنعت افزایشیافته است و از طرفی سود تولید تغییر آنچنانی نداشته است، متأسفانه نمیتوان نیروی انسانی موردنیاز را به کار گرفت و از نظر اقتصادی و حقوق و مزایا آنها را تأمین کرد که این موضوع برای صنعتگران چالش بسیار بزرگی است.
وی بیان کرد: نوسانات قیمت مواد اولیه از فوم و اسفنج و پارچه گرفته تا چوب، سبب شده است که تولیدکنندگانقادر به برنامهریزی لازم برای دریافت سفارش با قیمت ثابت نباشند.
این فعال صنعت مبل برگزاری نمایشگاهها را تسهیلگر فعالیت در این عرصه خواند و گفت: باتوجهبه نیاز کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان و ازبکستان به صنعت مبل با برنامهریزیهای مناسب برای صادرات میتوان به تولیدکنندگان کمک کرد.
وی ادامه دد: در همین راستا حضور فعالان این صنعت در نمایشگاههای داخلی و دعوت از بازدیدکنندگانی ازکشورهای همسایه و همچنین حضور فعالان این صنعت در نمایشگاههای خارجی و عرضه محصولات به آنها میتواند کمک بزرگی به صادرات این محصولات باشد.
کریمیان افرا خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاههای خارجی فرصت مناسبی برای برندسازی و جذب مشتریان خارج از کشور است اما قوانین صادراتی و نوسانات بازار در این عرصه یکی از بزرگترین مشکلات فعلان این حوزه است.