تقویم نمایشگاهی ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
اخبار نمایشگاه های ایران
جستجو کردن
Close this search box.
اخبار نمایشگاه ایران
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری
فهرست
  • تقویم نمایشگاهی
    • تقویم نمایشگاه های تهران
    • تقویم نمایشگاه های شهرستان
  • منهای نمایشگاه
  • نمایشگاه تهران
    • نمایشگاه بین المللی تهران
    • نمایشگاه شهرآفتاب
    • پارک فناوری پردیس
    • نمایشگاه مصلی
    • نمایشگاه بوستان گفتگو
  • آرشیو مجلات
  • نمایشگاه استانی
    • نمایشگاه اصفهان
    • نمایشگاه مشهد
    • نمایشگاه فارس
    • نمایشگاه تبریز
    • نمایشگاه کیش
    • نمایشگاه یزد
    • نمایشگاه قم
    • نمایشگاه همدان
    • نمایشگاه زنجان
  • خارجی
    • دبی
    • روسیه
    • ترکیه
  • گالری

شرکت‌ها شواف خوبی در نمایشگاه‌ها ندارند/ برخی چالش‌های نمایشگاهی با مدیریت خاصی رخ می‌دهد و اتفاقی نیست/ فضای نمایشگاه‌ها تنها با هدف دریافت پول بیشتر در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد/ حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌ها صوری است/ در بخش‌های مختلف رشد کرده‌ایم اما در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها عقب هستیم

میزگرد تخصصی نمایشگاه لوله اتصالات، شیرآلات بهداشتی، صنایع و خدمات وابسته (PIVEX 2024) باهدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این نمایشگاه از دید ذینفعان آن برگزار شد.

16 آبان 1402
در اقتصادی, گالری, ویژه
0 0
نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

به گزارش ایفنا؛ این نشست صبح امروز 8 آبان ماه با حضور حسین ناظم زاده رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و ساختمان، محمدرضا بهشتیان رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن، ناصر میرزایی دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ایران، محمدرضا آبادی نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی، فرزانه خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات و نیلوفر عطار زاده مدیر شرکت نمایشگاهی تهران مجری برگزاری این نمایشگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست نمایشگاه ساختمان به شدت مورد انتقاد انجمن‌ها و اتحادیه قرار گرفت و گلایه‌های بی‌شماری از نحوه برگزاری این نمایشگاه داشتند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌شود به عدم تخصیص عادلانه فضا به مشارکت‌کننده‌های حوزه ساختمان و همچنین مشکلات زیرساختی نمایشگاه بین‌المللی تهران از جمله نبود امکانات رفاهی و سیستم‌های برودتی آن اشاره کرد سپس با بررسی ابعاد مختلف تخصصی کردن نمایشگاه شیرآلات بهداشتی، لوله اتصلات و حمام سونا آشپزخانه را مفید فایده دانسته و متفقاً از مجری برگزاری درخواست‌های متعددی در جهت برگزاری بی‌عیب و نقص آن داشتند.

باید انحصار فروش را از بخش دولتی خارج کنیم

محمدرضا بهشتیان نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

محمدرضا بهشتیان رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن در این میزگرد گفت: ما در حدود 300 تولیدکننده داریم که مشکل اصلی اغلب آن‌ها تهیه مواد اولیه است. از سوی دیگر ما در زمینه نقدینگی و بازار فروش نیز با چالش مواجه هستیم. به همین دلیل آنچه برای ما در زمینه برگزاری نمایشگاه حائز اهمیت است ایجاد بازار فروش برای خارج کردن انحصار فروش از بخش دولتی است. در شرایط کنونی شرکت‌ها شواف خوبی ندارند و به همین دلیل به سمت قراردادهای دولتی سوق پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: بخش دولتی نیز به دلیل مشکلاتی که دارد سرمایه‌های در گردش کارخانه‌ها را درگیر می‌کند و به همین دلیل تولیدکنندگان دچار چالش می‌شوند. در نتیجه ما می‌بایست در نمایشگاه آینده در زمینه صادرات اقدامات مؤثری انجام بدهیم تا شرایط برای افزایش صادرات شرکت‌های مختلف به وجود بیاید. چالش دیگری که در این زمینه وجود دارد عدم تمیز جنس مرغوب از نامرغوب است که البته در صنایع دیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل یکی از رسالت‌های مهمی که ما داریم این است که تولیدکنندگان خوب و بد را به مردم بشناسانیم.

حمایت از تولید تنها به حرف نیست/ در بخش‌های مختلف رشد کرده‌ایم اما در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها عقب هستیم

دکتر محمدرضا آبادی نمایشگاه شیرآلات بهداشتی
دکتر آبادی نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در این میزگرد گفت: نمایشگاه‌های هر کشوری ویترین حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی هستند. به همین دلیل هر چه ما این ویترین را بیشتر تزئین کنیم به توسعه صنعت و اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم. نکته مهم در این زمینه این است که ما در بخش‌های دیگر رشد کرده‌ایم اما به صنعت نمایشگاهی توجه نشده و به همین دلیل در این زمینه با چالش‌های جدی مواجه هستیم. نکته دیگر اینکه در همه جای دنیا به فروش عمده تخفیف داده می‌شود در حالی که در کشور ما پول بیشتری گرفته می‌شود که این موضوع شامل انجمن‌ها و تشکل‌ها نیز می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع دیگری که حائز اهمیت است این است که مسئولان جامعه مرتب از حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی سخن می‌گویند در حالی که رشد تولید با حرف امکان‌پذیر نیست و نیازمند اراده جدی است. از سوی دیگر زمان نمایشگاه‌ها مناسب نیست و ساعت 9 صبح که زمان آغاز نمایشگاه‌هاست بازدیدکننده نمی‌تواند به موقع در نمایشگاه حضور پیدا کند و بهتر است مانند شهرستان‌ها که این چالش را به خوبی تشخیص داده‌اند زمان نمایشگاه‌ها به بعدازظهر تا شب انتقال داده شود تا بازدیدکننده زمان بیشتر و مناسب‌تری برای بازدید از نمایشگاه در اختیار داشته باشد. همچنین نیاز است که مشاوران حرفه‌ای و مترجمان به خصوص مترجمان زبان انگلیسی و عربی در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه‌ها هر سال بدتر از سال گذشته بوده است

ناصر میرزایی نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

ناصر میرزایی دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ایران نیز در این نشست گفت: در ایران به دلیل اینکه مدیران مربوطه از تخصص کافی برخوردار نیستند به صورت سلیقه‌ای با موضوعات مختلف برخورد می‌کنند و به همین دلیل فضای نمایشگاه را تنها با هدف کسب درآمد در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار می‌دهند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان داخلی که به‌صورت اختصاصی فعالیت می‌کنند برای در اختیار گرفتن غرفه‌های نمایشگاه‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کنند.
وی با اشاره به چالش‌های برگزاری نمایشگاه در ایران تصریح کرد: زمان و فضای نمایشگاه‌ها مناسب نیست و به همین دلیل اگر یک مهمان خارجی وارد نمایشگاه شود برای پذیرایی و بازدید مناسب از نمایشگاه با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد. شرایط به شکلی است که ما یک یا دو ماه قبل از نمایشگاه با مشکلات برگزاری نمایشگاه دست‌وپنجه نرم می‌کنیم اما تا هفت یا هشت ماه با سردرد بعد از برگزاری نمایشگاه مواجه هستیم. متأسفانه وضعیت برگزاری نمایشگاه نیز هر سال بدتر از سال گذشته شده است. نکته دیگر اینکه برای دریافت سالن مناسب به ما عنوان می‌کنند شما در شرایطی می‌توانید سالن اختصاصی در اختیار داشته باشید که اسپانسر نمایشگاه شوید. سوال اینجاست که آیا می‌توان به زور اسپانسر نمایشگاه شد؟
میرزایی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رستوران‌های نمایشگاه با مشکلات جدی مواجه هستند. از سوی دیگر زمان برگزاری نمایشگاه‌ها اغلب در اوج گرمای تابستان است که هنگامی که وارد نمایشگاه می‌شوید با گرمای زیاد و تهویه نامناسب مواجه می‌شوید. از سوی دیگر همهمه زیادی که در سالن برگزاری نمایشگاه‌ها وجود دارد اجازه نمی‌دهد بازدیدکننده و به خصوص بازدیدکننده خارجی در یک فضای مناسب و دلپذیر از نمایشگاه بازدید کند. این اتفاقات باعث می‌شود که ما به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا نکنیم.

نمایشگاه‌ها در ایران به کارناوال و سرگرمی تبدیل شده است

ناظم زاده نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

حسین ناظم زاده رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و ساختمان نیز در این میزگرد گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در ایران به کارناوال و سرگرمی تبدیل شده است. نکته دیگر این است که نمایشگاه‌های ساختمان به خوبی مدیریت نمی‌شود. شرایط به شکلی است که شرکت‌های مختلف بر سر فضای نمایشگاه با هم رقابت دارند و در نهایت برخی شرکت‌ها که تولیدات باکیفیتی نیز دارند به دلیل نداشتن بودجه کافی قید حضور در نمایشگاه را می‌زنند. واقعیت این است که برگزارکنندگان نمایشگاه به شرکت‌ها به عنوان یک کیسه پول نگاه می‌کنند. هدف برگزارکنندگان دریافت پول بیشتر است و به همین دلیل همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا از شرکت‌ها پول بیشتری دریافت کند.
وی ادامه داد: در زمینه صادرات نیز باید عنوان کنم شرکت‌های خارجی که در نمایشگاه‌های ایران حضور پیدا می‌کنند بیشتر ویترین هستند و تأثیری در روند برگزاری نمایشگاه‌ها ندارند. اغلب نمایشگاه‌هایی که با عنوان بین‌المللی برگزار می‌شود داخلی است و کسانی که به عنوان مهمان خارجی معرفی می‌شوند که اغلب نیز از کشورهایی مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و… است حالت صوری دارد و تأثیری در روند برگزاری نمایشگاه‌ها ندارند. در شرایط کنونی هزینه هر متر نمایشگاه برای شرکت‌های خارجی در حدود 352 یورو است که یک شرکت با کیفیت واردکننده توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد و به همین دلیل در نمایشگاه حضور پیدا نمی‌کند و رقابت از بین می‌رود.
ناظم زاده تصریح کرد: به همین دلیل ما در اوایل دی ماه به دنبال برگزاری نمایشگاهی به صورت تخصصی در بوستان گفت‌وگو هستیم که همه تولیدکنندگان بتوانند در آن حضور پیدا کنند و هدف اصلی دریافت پول از تولیدکنندگان نباشد. به همین دلیل از شرکت‌های مختلف که فعالیت‌های مؤثری در این زمینه دارند دعوت کرده‌ایم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

رشد قارچ گونه تولیدکنندگان زیر پله‌ای تیشه به ریشه این صنعت زده است

فرزانه خرمیان نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

فرزانه خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در نشست تخصصی «ایفنا» گفت: شرکت‌های مختلف برای دیده شدن و شواف به فضای نمایشگاهی می‌آیند که در این دیده شدن نمی‌توان سره را از ناسره جدا کرد. چه بسا در چنین شرایطی تولیدکنندگان زیر پله‌ای نیز با وجهه‌ای عامه پسند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. در این شرایط نقش انجمن‌ها برای کمک به تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان برای شناخت سره از ناسره پررنگ می‌شود. در این زمینه هرچه انجمن‌ها بیشتر شناخته شوند به همان میزان از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهند بود. به همین دلیل فرهنگ‌سازی در این زمینه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هدف دیگر ما کمک انجمن به مصرف‌کننده برای تولیدکننده خوب از بد با ارائه مستندات است. یکی از اقداماتی که ما در انجمن انجام می‌دهیم ارزیابی، انطباق و نمونه‌برداری از بازار است. این رویکرد در دستور ما قرار دارد با این وجود نمی‌توان همه بازار را پوشش داد؛ به همین دلیل نمایشگاه فضای مناسبی است که ما بتوانیم تولیدکنندگان محصولات با کیفیت را به مشتریان بشناسانیم. انجمن‌ها باید از طرف دولت حمایت شود و اعتبارات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. ما به دنبال این هستیم که رشد قارچ گونه تولیدکنندگان بی‌کیفیت تیشه به ریشه این صنعت نزند. اتفاقی که متأسفانه در حال رخ دادن است.
خرمیان تصریح کرد: واقعیت این است که برخی چالش‌های نمایشگاهی با مدیریت خاصی رخ می‌دهد و اتفاقی نیست. بی‌عدالتی و عدم شفافیت در برخی نمایشگاه بروز ظهور بیرونی داشته که نمونه بارز آن نمایشگاه ساختمانی بود که در تابستان امسال برگزار شد. در واگذاری غرفه‌ها به شرکت‌های مختلف در نمایشگاه ساختمان و ایران پلاست هیچ‌گونه شفافیتی وجود نداشت.

عطارزاده نمایشگاه شیرآلات بهداشتی

در ادامه مجری برگزاری این نمایشگاه گفت: شرکت نمایشگاهی تهران 22 سال سابقه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف را داشته و در پایه‌گذاری و تخصصی کردن نمایشگاه‌هایی همچون درب و پنجره و تجهیزات حمام سونا آشپزخانه و همچنین نمایشگاه گردشگری بسیار موفق عمل کرده از همین رو سازمان توسعه تجارت این شرکت را برای برگزاری نمایشگاه تخصصی لوله اتصالات، شیرآلات بهداشتی و صنایع و خدمات وابسته انتخاب کرده است و طبیعتاً با جمع شدن این سه بخش مهم حوزه ساختمان در کنار یکدیگر که برای اولین بار صورت می‌گیرد می‌تواند بسیاری از نارضایتی‌ها را کاهش داده و باعث تقویت این بخش‌های صنفی شود. نیلوفر عطار زاده تصریح کرد ما به عنوان مجری برگزاری بازوی اجرایی تشکل‌های ذینفع خواهیم بود و با یک ارتباط دو سویه و سازنده گام‌های مثبت بر خواهیم داشت.

لازم به ذکر است در پایان این میزگرد توافق شد اعضای حاضر در این میزگرد شورای سیاست‌گذاری برگزاری نمایشگاه لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، صنایع و خدمات وابسته که قرار است در بهمن‌ماه امسال برگزار شود را تشکیل بدهند تا فرصت‌ها و چالش‌های برگزاری این نمایشگاه با همراهی متخصصان بخش‌های مختلف مورد ارزیابی و در نهایت نتیجه‌گیری برسد.

میزگرد تخصصی PIVEX 2024

1 از 24
- +
نمایشگاه
برچسب ها: ایفنانمایشگاهنمایشگاه شیرآلات بهداشتینمایشگاه لوله و اتصالات

بیشتر بخوانید

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

برند نام‌آشنای دلپذیر ۷۵ ساله شد

28 اردیبهشت 1404
از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

از تگزاس تا تهران؛ خارجی‌ها آمدند ببینند نفت ما چه طعمی دارد!

27 اردیبهشت 1404
بارگذاری بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبر ها

اینجا با همه برند ها آشنا شوید

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

با مزید دست پخت عالی میشه

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

بیژن طعم زندگی است

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

تقویم نمایشگاه همدان ۱۴۰۲

9 تیر 1402
وسعت نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

26 آذر 1401
الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

الان برو سفر ده ماه دیگه پرداخت کن!

6 خرداد 1402
نمایشگاه ساعت

تولید ساعت مچی در ایران، آرزویی که فعلاً امکان ندارد

16 دی 1401
نمایشگاه طلا

بیست میلیون تومان چقدر طلا میشه خرید؟

17 بهمن 1402
تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

تقویم نمایشگاه اصفهان 1402

6 خرداد 1402
افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

افتتاح نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی در گیلان

16 مرداد 1402
شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

شرکت پتروشیمی زاگرس را بیشتر بشناسید

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

ما همه چی‌ رو بهم می‌چسبونیم

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

نوآوری وتوسعه پایدار با پتروشیمی شازند

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

صداقت رمز موفقیت شرکت هلالی است

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

مجسمه ۱۰ میلیاردی رئیسی در اهواز رونمایی شد

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

موتورسیکلت ها به شهر آفتاب آمدند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

حمایت از تولید، نمایشگاه‌ها را قوی‌تر می‌کند

اینجا با همه برند ها آشنا شوید

اینجا با همه برند ها آشنا شوید

31 اردیبهشت 1404
دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

دزد نمایشگاه اگروفود لو رفت!

30 اردیبهشت 1404
با مزید دست پخت عالی میشه

با مزید دست پخت عالی میشه

30 اردیبهشت 1404
ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

ومدیم نمایشگاه خوراکی، بچه ها بشینیم؟!

30 اردیبهشت 1404
همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

همش گوشته ، بفرمایید بوفالو

29 اردیبهشت 1404
بیژن طعم زندگی است

بیژن طعم زندگی است

29 اردیبهشت 1404
ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

ایران آگروفود در نمایشگاه تهران

29 اردیبهشت 1404
Instagram Whatsapp Youtube
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا
  • همکاری با ایفنا
  • تبلیغات
  • درخواست ثبت
  • درباره ما
  • تماس با ایفنا

اخبار روز

عناوین کل اخبار

اخبار ویدئویی

پادکست ها

گالری تصاویر

ویدئو گالری

اخبار مهم

نمایشگاه تهران

نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب

نمایشگاه لوازم خانگی

نمایشگاه فرش

نمایشگاه مواد غذایی

نمایشگاه استانی

نمایشگاه های کیش

نمایشگاه های قم

نمایشگاه های همدان

نمایشگاه های یزد

نمایشگاه های مشهد

نمایشگاه های اصفهان

پربازدید ها

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه کتاب مصلی

نمایشگاه هوا و فضا

نمایشگاه خودرو

نمایشگاه ساختمان

نمایشگاه صنعت

خبرگزاری نمایشگاهی ایران

کلیه حقوق این سایت متعلق به ایفنا | خبرگزاری نمایشگاهی ایران بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است. 

طرح: کنتراست

افزودن لیست پخش جدید