به گزارش ایفنا، علایی در این زمینه گفت: بیستمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر نسبت به نمایشگاه سال گذشته پیشرفت اندکی در زمینه سطح برگزاری و تعداد شرکتها داشته است. سیاستی که ما در سالهای اخیر به دنبال آن بودیم تخصصی کردن نمایشگاههاست. این وضعیت به خصوص در زمینههایی که ما دارای مزیتهای رقابتی هستیم وجود داشته است.
وی ادامه داد: صنعت ساختمان یکی از حوزههایی است که دارای مزیت رقابتی برای توسعه تجارت خارجی کشور به شمار میرود. با این وجود ما در سالهای گذشته تنها یک عنوان را به این حوزه اختصاص دادهایم که این مسأله باعث شده نتوانیم بسیاری از ظرفیتهایی که در این زمینه وجود دارد را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. سیاست ما در این زمینه تخصصی کردن نمایشگاههاست که در آینده نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است در بیستمین نمایشگاه بینالمللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر شرکتهای متنوعی حضور دارند که سابقه صادرات را در کارنامه خود دارند. این نمایشگاه با حضور 44 شرکت و در فضای 4000 متر غیر مفید و 2000 متر مفید نمایشگاهی برگزار شده است. در این نمایشگاهها هیئتهایی از عراق و ترکیه دعوتشدهاند که در روزهای آینده تفاهمنامههایی بین آنها و شرکتهای ایرانی منعقد خواهد شد. این در حالی است که شرکتهای خارجی دیگری در این نمایشگاه حضور ندارند. به نظر میرسد یکی از دلایل ریزش نمایشگاههای امسال زمان برگزاری این نمایشگاه بوده که با تعطیلات روزهای اخیر کشور مصادف شده است.